Vzdělávací standardy Výchovy ke zdraví a jejich dílčí evaluace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73577775" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73577775 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací standardy Výchovy ke zdraví a jejich dílčí evaluace
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávací obor Výchova ke zdraví je součástí vzdělávacího rámce Člověk a zdraví v kurikulárním dokumentu Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. V posledních několika letech se k jednotlivým vzdělávacím oborům, tedy i k Výchově ke zdraví, vytvářely tzv. Vzdělávací standardy, které by měly být formulovány na tzv. minimální úrovni v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, verze 2013. Cílem příspěvku je interpretovat výsledky výzkumu: "Výzkum úrovně osvojeného kurikula žáky ZŠ ve Výchově ke zdraví ", který je součástí projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci: Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení / přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti (IGA_PdF_2015_003)". Stěžejním cílem je plošně otestovat, zda Vzdělávací standardy Výchovy ke zdraví odpovídají minimální úrovni. Na konci druhé etapy hodnocení výzkumu jsou zpracované výsledky od 250 žáků 9. tříd základních škol v ČR.
Název v anglickém jazyce
Educational Standards of Health Education and Their Partial Evaluation
Popis výsledku anglicky
The educational field of Health education is a part of the educational framework Man and health as stipulated by the curricular document Framework educational programme for elementary education. In the last few years the educational fields including Health education were provided with Educational standards, which should be formulated at a minimum level in accordance with the Framework educational programme for elementary education, version 2013. The aim of the paper is to interpret the results of the following research study: "Research of the level of curriculum adopted by basic school pupils in Health education", which is a part of the following Student grant competition project at Palacky University, Olomouc: Perception of subjective impact of health disability/presence of chronic disease and concept of health awareness and literacy (IGA_PdF_2015_003). The key objective is to test globally whether the Educational standards of Health education correspond with the minimum level. At the end of the second stage of evaluation we have processed the results from 250 of pupils in grade nine in basic schools in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a zdraví v 21. století: Sborníky za roky 2014 a 2015
ISBN
978-80-210-8139-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
73-84
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—