Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nový akreditační systém a vzdělávání učitelů chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10372808" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10372808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nový akreditační systém a vzdělávání učitelů chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současnosti je příprava učitelů realizována na pedagogických a přírodovědeckých fakultách v rámci Bc. a NMgr. studia podle vlastních studijních plánů schválených Akreditační komisí (AK). Studenti jsou připravováni obvykle ve dvou oborech, jejichž kombinaci si volí podle svého zájmu. V souladu s novým Zákonem o vysokých školách 137/2016 Sb. ukončila AK v r. 2016 svou činnost a její místo zaujal Národní akreditační úřad (NAÚ). Původní akreditace programů a oborů nahradily institucionální akreditace a následné akreditace jednotlivých programů z oblasti vzdělávání. Obory nový zákon vůbec neuvádí a před VŠ připravující učitele tak postavil obtížný úkol, jak dvouoborové studium změnit v jednooborový program a přitom zachovat možnost volby oborů aprobace. Příspěvek je zaměřen na aktuální informace o přípravě uitelů chemie dle nových akreditací.

  • Název v anglickém jazyce

    New accredation system and chemistry teacher education in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Preparation of chemistry teachers is currently being realized at faculties pedagogy and science as a part of Bc. and NMgr. studies, based on the specific study plans acknowledged by the Accreditation Committee (AK). The students are generally prepared in two disciplines, with the combination chosen according to their interests. Accordding to the new College Law 137/2016 Sb., AK ended its activities in 2016 and was replaced by the National Accredation Bureau (NAÚ). The accredation of programs and disciplines was replaced by institutional accredations of the educational programs. The new law doesn&apos;t mention disciplines at all, putting the teacher-preparing faculties to a difficult task to change the two-disciplines studies into one-discipline program while preserving the possibility of approbation discipline selection. This contribution aims to bring current information about teacher preparation according to the accredations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie

  • ISBN

    978-80-7464-942-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    13-23

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    22. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku