Nový akreditační systém a vzdělávání učitelů chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10372808" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10372808 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nový akreditační systém a vzdělávání učitelů chemie
Popis výsledku v původním jazyce
V současnosti je příprava učitelů realizována na pedagogických a přírodovědeckých fakultách v rámci Bc. a NMgr. studia podle vlastních studijních plánů schválených Akreditační komisí (AK). Studenti jsou připravováni obvykle ve dvou oborech, jejichž kombinaci si volí podle svého zájmu. V souladu s novým Zákonem o vysokých školách 137/2016 Sb. ukončila AK v r. 2016 svou činnost a její místo zaujal Národní akreditační úřad (NAÚ). Původní akreditace programů a oborů nahradily institucionální akreditace a následné akreditace jednotlivých programů z oblasti vzdělávání. Obory nový zákon vůbec neuvádí a před VŠ připravující učitele tak postavil obtížný úkol, jak dvouoborové studium změnit v jednooborový program a přitom zachovat možnost volby oborů aprobace. Příspěvek je zaměřen na aktuální informace o přípravě uitelů chemie dle nových akreditací.
Název v anglickém jazyce
New accredation system and chemistry teacher education in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Preparation of chemistry teachers is currently being realized at faculties pedagogy and science as a part of Bc. and NMgr. studies, based on the specific study plans acknowledged by the Accreditation Committee (AK). The students are generally prepared in two disciplines, with the combination chosen according to their interests. Accordding to the new College Law 137/2016 Sb., AK ended its activities in 2016 and was replaced by the National Accredation Bureau (NAÚ). The accredation of programs and disciplines was replaced by institutional accredations of the educational programs. The new law doesn't mention disciplines at all, putting the teacher-preparing faculties to a difficult task to change the two-disciplines studies into one-discipline program while preserving the possibility of approbation discipline selection. This contribution aims to bring current information about teacher preparation according to the accredations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7464-942-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
13-23
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
22. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—