Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka dějin vědy: Zkušenosti žáků a učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10382413" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10382413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka dějin vědy: Zkušenosti žáků a učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje zkušenosti učitelů s projektem zabývajícím se životem a prací slavných vědců: Žáci vytvářejí mediální produkt (video, rozhlasové vysílání, karikaturu ...), který se dotýká významného biologa, chemika nebo fyzika v jeho rodném jazyce. Článek popisuje také studii, která sledovala názory žáků na roli historie vědy ve škole a jejich zkušenosti s ní. Jeho výsledky ukazují, že žáci si uvědomují výhody učení historie vědy, i když jejich zkušenosti s tímto tématem jsou poměrně omezené.

  • Název v anglickém jazyce

    History of Science at School: Pupils' and Teachers' Experience

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes teachers&apos; experience with a project dealing with life and work of famous scientists: Pupils create a medial product (video, radio broadcast, cartoon...) presenting an important biologist, chemist or phycisist in his or her native language. The article describes also a study which monitored pupils&apos; view of the role of history of science at school and their experience with it. Its results show that pupils are aware of benefits of learning history of science though their experiences with this topic are quite limited.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education in Science Education: Empirical Texts XV

  • ISBN

    978-80-7290-980-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    161-167

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000455249900018