Výuka dějin vědy: Zkušenosti žáků a učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10382413" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10382413 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka dějin vědy: Zkušenosti žáků a učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje zkušenosti učitelů s projektem zabývajícím se životem a prací slavných vědců: Žáci vytvářejí mediální produkt (video, rozhlasové vysílání, karikaturu ...), který se dotýká významného biologa, chemika nebo fyzika v jeho rodném jazyce. Článek popisuje také studii, která sledovala názory žáků na roli historie vědy ve škole a jejich zkušenosti s ní. Jeho výsledky ukazují, že žáci si uvědomují výhody učení historie vědy, i když jejich zkušenosti s tímto tématem jsou poměrně omezené.
Název v anglickém jazyce
History of Science at School: Pupils' and Teachers' Experience
Popis výsledku anglicky
The article describes teachers' experience with a project dealing with life and work of famous scientists: Pupils create a medial product (video, radio broadcast, cartoon...) presenting an important biologist, chemist or phycisist in his or her native language. The article describes also a study which monitored pupils' view of the role of history of science at school and their experience with it. Its results show that pupils are aware of benefits of learning history of science though their experiences with this topic are quite limited.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education in Science Education: Empirical Texts XV
ISBN
978-80-7290-980-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
161-167
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000455249900018