Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dýchací řetězec jako mezioborové téma ve výuce přírodovědných předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10394495" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10394495 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dýchací řetězec jako mezioborové téma ve výuce přírodovědných předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Téma dýchací řetězec patří mezi nejvíce náročné pro výuku na střední škole. A to jak z pohledu učitele (ve vztahu k přípravě na vyučování), tak z pohledu samotných žáků (ve vztahu k pochopení probíraného učiva). Jedná se o téma mezipředmětové (chemie/biologie) a zároveň prolíná jednotlivé chemické i biologické disciplíny (biochemie, organická chemie, obecná chemie, buňka, biologie člověka). Pochopení biologické i chemické podstaty dýchacího řetězce vyžaduje po studentech znalosti ze všech zmíněných oblastí. Příspěvek se zabývá výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na výuku tématu dýchací řetězec. Dotazník byl realizován v roce 2017 a byl určen pro středoškolské učitele chemie a biologie.

  • Název v anglickém jazyce

    Respiration as an Interdisciplinary Topic in Science Education - Results from Questionnaires

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of respiratory chain belongs to the most demanding topics for education at secondary school. This topic is demanding for teachers (in relation to preparation for education) and also for pupils (in relation to understanding discussing curriculum). This topic is interdisciplinary (chemistry/biology) and simultaneously connecting various fields of chemistry (biochemistry, organic chemistry, general chemistry) and biology (cell biology, human biology). For understanding chemical and biological aspects of respiratory chain it requires pupils to know each mentioned field. This paper consists of questionnaire results of research focused on education of respiratory chain topic. Questionnaire was realized in 2017 and was designed for secondary school chemistry and biology teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS Proceedings of the International Conference

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    489-498

  • Název nakladatele

    Charles University – Faculty of Science

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku