Dýchací řetězec jako mezioborové téma ve výuce přírodovědných předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10394495" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10394495 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dýchací řetězec jako mezioborové téma ve výuce přírodovědných předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Téma dýchací řetězec patří mezi nejvíce náročné pro výuku na střední škole. A to jak z pohledu učitele (ve vztahu k přípravě na vyučování), tak z pohledu samotných žáků (ve vztahu k pochopení probíraného učiva). Jedná se o téma mezipředmětové (chemie/biologie) a zároveň prolíná jednotlivé chemické i biologické disciplíny (biochemie, organická chemie, obecná chemie, buňka, biologie člověka). Pochopení biologické i chemické podstaty dýchacího řetězce vyžaduje po studentech znalosti ze všech zmíněných oblastí. Příspěvek se zabývá výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na výuku tématu dýchací řetězec. Dotazník byl realizován v roce 2017 a byl určen pro středoškolské učitele chemie a biologie.
Název v anglickém jazyce
Respiration as an Interdisciplinary Topic in Science Education - Results from Questionnaires
Popis výsledku anglicky
The topic of respiratory chain belongs to the most demanding topics for education at secondary school. This topic is demanding for teachers (in relation to preparation for education) and also for pupils (in relation to understanding discussing curriculum). This topic is interdisciplinary (chemistry/biology) and simultaneously connecting various fields of chemistry (biochemistry, organic chemistry, general chemistry) and biology (cell biology, human biology). For understanding chemical and biological aspects of respiratory chain it requires pupils to know each mentioned field. This paper consists of questionnaire results of research focused on education of respiratory chain topic. Questionnaire was realized in 2017 and was designed for secondary school chemistry and biology teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS Proceedings of the International Conference
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
489-498
Název nakladatele
Charles University – Faculty of Science
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 7. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—