Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digestion in human body in Science education - results of a questionnaire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10395839" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10395839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digestion in human body in Science education - results of a questionnaire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 2017, a questionnaire dedicated to secondary school chemistry and biology teachers was created and realized via Google docs platform. This questionnaire investigated the state of teaching of digestion in human body at secondary schools. Firstly, according to the answers, this topic is interdisciplinary and should be taught mainly during biological and chemical lessons. Secondly, there is a need to promote the illustrative nature of the topic. And last but not least, the relation between scientific knowledge and everyday life should be supported.

  • Název v anglickém jazyce

    Digestion in human body in Science education - results of a questionnaire

  • Popis výsledku anglicky

    In 2017, a questionnaire dedicated to secondary school chemistry and biology teachers was created and realized via Google docs platform. This questionnaire investigated the state of teaching of digestion in human body at secondary schools. Firstly, according to the answers, this topic is interdisciplinary and should be taught mainly during biological and chemical lessons. Secondly, there is a need to promote the illustrative nature of the topic. And last but not least, the relation between scientific knowledge and everyday life should be supported.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI. (PBE 2018)

  • ISBN

    978-80-7603-066-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    120-129

  • Název nakladatele

    Charles University – Faculty of Education Department of Chemistry and Chemistry Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000482135600015