Digestion in human body in Science education - results of a questionnaire
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10395839" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10395839 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digestion in human body in Science education - results of a questionnaire
Popis výsledku v původním jazyce
In 2017, a questionnaire dedicated to secondary school chemistry and biology teachers was created and realized via Google docs platform. This questionnaire investigated the state of teaching of digestion in human body at secondary schools. Firstly, according to the answers, this topic is interdisciplinary and should be taught mainly during biological and chemical lessons. Secondly, there is a need to promote the illustrative nature of the topic. And last but not least, the relation between scientific knowledge and everyday life should be supported.
Název v anglickém jazyce
Digestion in human body in Science education - results of a questionnaire
Popis výsledku anglicky
In 2017, a questionnaire dedicated to secondary school chemistry and biology teachers was created and realized via Google docs platform. This questionnaire investigated the state of teaching of digestion in human body at secondary schools. Firstly, according to the answers, this topic is interdisciplinary and should be taught mainly during biological and chemical lessons. Secondly, there is a need to promote the illustrative nature of the topic. And last but not least, the relation between scientific knowledge and everyday life should be supported.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI. (PBE 2018)
ISBN
978-80-7603-066-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
120-129
Název nakladatele
Charles University – Faculty of Education Department of Chemistry and Chemistry Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
8. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000482135600015