Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka bioetiky v prostředí základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10400155" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10400155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q8d0NexDYu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q8d0NexDYu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka bioetiky v prostředí základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje hlavní principy bioetiky, tj. aplikované etiky, která se věnuje problematickým přírodovědným tématům. Článek popisuje přínos výuky bioetiky i její omezení a všímá si, jak je bioetika zohledněná v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V druhé části příspěvek popisuje, jakou zkušenost mají absolventi základní školy s výukou eticky laděných přírodovědných témat. Výzkum proběhl mezi žáky prvního ročníku přírodovědně zaměřeného čtyřletého gymnázia v Praze, jednalo se o dotazníkové šetření. Tematicky se šetření soustředilo hlavně na biomedicínu, relevantní především pro předmět přírodopis, resp. biologie. Výzkum ukázal, že bioetice na základní škole nebývá věnována velká pozornost, o tématu učitel většinou vykládá, nicméně i tak žáky tato témata baví.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching bioethics in primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the main principles of bioethics, ie applied ethics, which deals with problematic science topics. The article describes the benefits of bioethics teaching and its limitations and notes how bioethics is reflected in the Framework Educational Program for Basic Education. In the second part, the paper describes the experience of elementary school graduates in teaching ethical science topics. The research was carried out among the pupils of the first year of natural science oriented four-year grammar school in Prague, it was a questionnaire survey. Thematically, the survey focused mainly on biomedicine, relevant mainly for the subject of natural history, respectively. biology. Research has shown that bioethics at elementary school is not often paid much attention, the teacher usually explains the topic, but even so pupils enjoy these topics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Komenský

  • ISSN

    0323-0449

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    144

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    20-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus