Výuka bioetiky v prostředí základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10400155" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10400155 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q8d0NexDYu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q8d0NexDYu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka bioetiky v prostředí základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek shrnuje hlavní principy bioetiky, tj. aplikované etiky, která se věnuje problematickým přírodovědným tématům. Článek popisuje přínos výuky bioetiky i její omezení a všímá si, jak je bioetika zohledněná v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V druhé části příspěvek popisuje, jakou zkušenost mají absolventi základní školy s výukou eticky laděných přírodovědných témat. Výzkum proběhl mezi žáky prvního ročníku přírodovědně zaměřeného čtyřletého gymnázia v Praze, jednalo se o dotazníkové šetření. Tematicky se šetření soustředilo hlavně na biomedicínu, relevantní především pro předmět přírodopis, resp. biologie. Výzkum ukázal, že bioetice na základní škole nebývá věnována velká pozornost, o tématu učitel většinou vykládá, nicméně i tak žáky tato témata baví.
Název v anglickém jazyce
Teaching bioethics in primary school
Popis výsledku anglicky
The paper summarizes the main principles of bioethics, ie applied ethics, which deals with problematic science topics. The article describes the benefits of bioethics teaching and its limitations and notes how bioethics is reflected in the Framework Educational Program for Basic Education. In the second part, the paper describes the experience of elementary school graduates in teaching ethical science topics. The research was carried out among the pupils of the first year of natural science oriented four-year grammar school in Prague, it was a questionnaire survey. Thematically, the survey focused mainly on biomedicine, relevant mainly for the subject of natural history, respectively. biology. Research has shown that bioethics at elementary school is not often paid much attention, the teacher usually explains the topic, but even so pupils enjoy these topics.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Komenský
ISSN
0323-0449
e-ISSN
—
Svazek periodika
144
Číslo periodika v rámci svazku
01
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
20-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—