Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Free fare policy as a tool for sustainable development of public transport services

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10407775" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10407775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Ufaib.5mL7" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Ufaib.5mL7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5719/hgeo.2019.131.3" target="_blank" >10.5719/hgeo.2019.131.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Free fare policy as a tool for sustainable development of public transport services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on free fare public transport policy (FFPT) as an example of the sustainable mobility paradigm FFPT is one of a number of instruments through which a balance between the economic costs and efficiency in the public transport system can be reached. Even though the strategic approach of FFPT systems is used worldwide, their implementation is somewhat sporadic. By investigating examples of currently or formerly existing free fare public transport schemes, this study analyses the overall ability of FFPT to reach the strategic targets required. The study identifies four key areas that the municipalities are trying to target (reducing car use externalities, social justice/benefits provision, increasing the efficiency of public transport, and promoting sustainable means of transportation). As the specific conditions of each locality generate particular issues, the strategy of each transport system authority differs from one to another. It is, therefore, necessary for the transport planning authorities to implement various tools (both supportive and repressive) whose synergies will target the main objectives. A systematic and conceptual approach is what underpins the successful development of the urban transport system in the long-term.

  • Název v anglickém jazyce

    Free fare policy as a tool for sustainable development of public transport services

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on free fare public transport policy (FFPT) as an example of the sustainable mobility paradigm FFPT is one of a number of instruments through which a balance between the economic costs and efficiency in the public transport system can be reached. Even though the strategic approach of FFPT systems is used worldwide, their implementation is somewhat sporadic. By investigating examples of currently or formerly existing free fare public transport schemes, this study analyses the overall ability of FFPT to reach the strategic targets required. The study identifies four key areas that the municipalities are trying to target (reducing car use externalities, social justice/benefits provision, increasing the efficiency of public transport, and promoting sustainable means of transportation). As the specific conditions of each locality generate particular issues, the strategy of each transport system authority differs from one to another. It is, therefore, necessary for the transport planning authorities to implement various tools (both supportive and repressive) whose synergies will target the main objectives. A systematic and conceptual approach is what underpins the successful development of the urban transport system in the long-term.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Geographies

  • ISSN

    1843-6587

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    45-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85069649800