Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč má veřejná správa podporovat preferenci veřejné dopravy?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00331054" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00331054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://konference.pmdp.cz/cz/ke-stazeni/" target="_blank" >https://konference.pmdp.cz/cz/ke-stazeni/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč má veřejná správa podporovat preferenci veřejné dopravy?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Požadovanou rychlost a spolehlivost provozu povrchových módů veřejné dopravy mohou zajistit pouze systematická preference těchto módů dopravy v uličním prostoru účelnou kombinací různých typů preferenčních opatření. Je to jeden z hlavních nástrojů, jak nabídnout obyvatelům města či regionu systém veřejné dopravy tak kvalitní, aby sami upřednostnili jeho využití před jízdnou osobním automobilem a došlo k žádoucí změně modal-splitu směrem k udržitelné dopravě. Směřování k trvale udržitelné mobilitě, zvýšení modal-splitu ve prospěch veřejné dopravy, zlepšení kvality veřejné dopravy – to jsou cíle, které téměř každé město či region má definovány ve svých dopravních politikách, strategických a koncepčních dokumentech. Když ale dojde na realizaci konkrétního BUSpruhu, vyloučení IAD z části ulice, či jiného opatření preferující veřejnou dopravu, veřejná správa často selhává v uplatňování vlastních strategií a koncepcí a realizace je zamítnuta, protože by to znamenalo úbytek několika málo parkovacích míst, snížení kapacity komunikace pro IAD, apod. Přitom stejná veřejná správa subvencuje provoz veřejné dopravy a díky preferenčním opatřením může dojít nejen ke zkvalitnění a zatraktivnění veřejné dopravy pro cestující, ale i k výrazným ekonomickým zefektivněním jejího provozu. Přednáška se zaměří na roli veřejné správy při navrhování, schvalování a realizaci preferenčních opatření pro veřejnou dopravu, důvody pro má veřejná správa preferenční opatření podporovat a zamyslí se nad důvody, proč se preferenční opatření – minimálně v podmínkách střední Evropy – nedaří realizovat úplně hladce...

  • Název v anglickém jazyce

    Why should public administration promote public transport priority?

  • Popis výsledku anglicky

    Only the systematic preference of these modes of transport in the street can be ensured by the desirable combination of different types of preferential measures by the required speed and reliability of public transport surface modes operation. It is one of the main tools to offer the citizens of the city or region a public transport system of such a high quality that they prefer to use it in front of a passenger car fare and the desired modal-split change towards a sustainable transport. Towards sustainable mobility, increasing public transport modal-split, improving the quality of public transport - these are goals that almost every city or region has defined in its transport policies, strategic and policy documents. But when it comes to implementing a particular BUS, excluding street IADs, or other measures favoring public transport, public administration often fails to implement its own strategies and concepts, and implementation is rejected because it would mean a loss of a few parking spaces, a reduction in communication capacity for At the same time, the same public administration subsidizes the operation of public transport and, thanks to preferential measures, not only the quality and attractiveness of public transport for passengers can be improved, but also the significant economic efficiency of its operation. The lecture will focus on the role of public administration in designing, approving and implementing preferential measures for public transport, the reasons for public administration to support preferential measures and thinking about the reasons why preferential measures - at least in Central Europe - cannot be realized completely smoothly...

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů