Možnosti preference MHD v malých a středních městech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00310471" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00310471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti preference MHD v malých a středních městech
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem příspěvku je možnost aplikace preferenčních opatření v MHD ve městech s počtem obyvatel od cca 30 000 do cca 100 000. Z vývoje trendu počtu cestujících v MHD v městech této velikostní kategorie vyplývá, že právě tato města trpí největším úbytkem počtu cestujících v MHD a právě implementace preferenčních opatření je jedním z prostředků, jak trend změny modal splitu zastavit, popř. zvrátit. Druhá část příspěvku se bude věnovat praktické aplikaci a dopadům preferenčních opatření v MHD Jihlavě. V tomto městě byla v roce 2014 zavedena preference na většině křižovatek vybavených světelným signalizačním zařízením, v roce 2015 vznikly první dva pilotní úseky vyhrazených jízdních pruhů a nalezneme zde i příklady legislativní preference. Na základě vyhodnocení fungování preferenčních opatření dochází v letošním roce ke změnám v provozu MHD.
Název v anglickém jazyce
Options preference of public transport in small and medium cities
Popis výsledku anglicky
The theme of the paper is the Possibility of application of preferential Measures in public transport in cities with a population from 30 000 to 100 000. The trend of the number of passengers in public transport in a cities of this size category shows that just those cities suffers the largest decline in the number of passengers on public transport. Implementation of Preferential Measures is one of the Means to change this trend of modal split to stop. The second part will be a practical effects of preferential Measures in Jihlava. The preferential Measures was implemented in year 2014 on the traffic lights. In year 2015 were created the first two pilot sections reserved lanes for buses. You will find here examples of legislative priorities. After evaluation of the functioning of preferential Measures Occur this year, changes in the operation of public transport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník z vedecko-odbornej konferencie Dopravné inžinierstvo 2016
ISBN
978-80-554-1224-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
196-204
Název nakladatele
EDIS - vydavatelstvo Žilinské univerzity
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
7. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—