Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti preference MHD v malých a středních městech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00310471" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00310471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti preference MHD v malých a středních městech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem příspěvku je možnost aplikace preferenčních opatření v MHD ve městech s počtem obyvatel od cca 30 000 do cca 100 000. Z vývoje trendu počtu cestujících v MHD v městech této velikostní kategorie vyplývá, že právě tato města trpí největším úbytkem počtu cestujících v MHD a právě implementace preferenčních opatření je jedním z prostředků, jak trend změny modal splitu zastavit, popř. zvrátit. Druhá část příspěvku se bude věnovat praktické aplikaci a dopadům preferenčních opatření v MHD Jihlavě. V tomto městě byla v roce 2014 zavedena preference na většině křižovatek vybavených světelným signalizačním zařízením, v roce 2015 vznikly první dva pilotní úseky vyhrazených jízdních pruhů a nalezneme zde i příklady legislativní preference. Na základě vyhodnocení fungování preferenčních opatření dochází v letošním roce ke změnám v provozu MHD.

  • Název v anglickém jazyce

    Options preference of public transport in small and medium cities

  • Popis výsledku anglicky

    The theme of the paper is the Possibility of application of preferential Measures in public transport in cities with a population from 30 000 to 100 000. The trend of the number of passengers in public transport in a cities of this size category shows that just those cities suffers the largest decline in the number of passengers on public transport. Implementation of Preferential Measures is one of the Means to change this trend of modal split to stop. The second part will be a practical effects of preferential Measures in Jihlava. The preferential Measures was implemented in year 2014 on the traffic lights. In year 2015 were created the first two pilot sections reserved lanes for buses. You will find here examples of legislative priorities. After evaluation of the functioning of preferential Measures Occur this year, changes in the operation of public transport.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník z vedecko-odbornej konferencie Dopravné inžinierstvo 2016

  • ISBN

    978-80-554-1224-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    196-204

  • Název nakladatele

    EDIS - vydavatelstvo Žilinské univerzity

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    7. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku