Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výukový rámec tématu vznik a vývoj člověka v přírodovědných předmětech v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10399278" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10399278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RKc2v2zNxl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RKc2v2zNxl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výukový rámec tématu vznik a vývoj člověka v přírodovědných předmětech v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá rámcem, ve kterém probíhá výuka tématu evoluce člověka v České republice. Výzkum byl realizován metodou papírového dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 217 učitelů biologie. Výsledky naznačují nespokojenost učitelů se zpracováním tématu v dostupných učebnicích. Při výuce tématu používají učitelé jako doplňující zdroj informací nejčastěji internet a dále také svoje zápisky z vysokoškolských studií. Osobní náboženská víra ovlivňuje přístup učitelů k tématu zanedbatelně; rozdíl v postojích a znalostech mezi učiteli bez vyznání a věřícím byl zaznamenán pouze v jediné charakteristice - v postoji k tvrzení, zda si přírodovědecké a teologicko-náboženské vysvětlení vzniku člověka protiřečí; učitelé bez vyznání, na rozdíl od učitelů věřících (zejména těch s konfesí), s tímto postojem častěji souhlasili.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Framework of the Topic of Human Origin and Development in Science Subjects in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the teaching framework of the topic of human evolution in the Czech Republic. In total, we surveyed 217 biology teachers. We used a paper questionnaire to collect the data. The results show that teachers are rather unsatisfied with the quality of contemporary textbook chapters focusing on human evolution. As an additional source of information, the teachers most commonly use the internet and also notes from their university lectures. Teachers personal religious beliefs influence their approach to the topic only negligible. We found only one significant difference in attitudes and knowledge of believers and non-believers among teachers - the non-believers agreed significantly more often with the statement that scientific and religious points of view are contradictory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta rerum naturalium didactica

  • ISSN

    1804-8366

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus