The Relationship among Active Learning of Students and Their Attitude towards Chemistry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10410688" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10410688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_74Z3TlI.k" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_74Z3TlI.k</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36007/eruedu.2020.1.024-031" target="_blank" >10.36007/eruedu.2020.1.024-031</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Relationship among Active Learning of Students and Their Attitude towards Chemistry
Popis výsledku v původním jazyce
The aim was to find out how students perceive teaching methods based on their active work. The sample included three classes from grammar school. Students completed a questionnaire on attitudes towards the subject and open questions on chemistry teaching. During one year the following were implemented: laboratory works, games, presentations, group work, experiments, chemical diary, worksheets and one excursion. Students perceived this style of teaching positively. It was reflected in their attitude to the subject.
Název v anglickém jazyce
The Relationship among Active Learning of Students and Their Attitude towards Chemistry
Popis výsledku anglicky
The aim was to find out how students perceive teaching methods based on their active work. The sample included three classes from grammar school. Students completed a questionnaire on attitudes towards the subject and open questions on chemistry teaching. During one year the following were implemented: laboratory works, games, presentations, group work, experiments, chemical diary, worksheets and one excursion. Students perceived this style of teaching positively. It was reflected in their attitude to the subject.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Eruditio-Educatio
ISSN
1336-8893
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
24-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—