Interactive lessons with ICT in chemistry education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10410690" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10410690 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7PJR9V9h9X" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7PJR9V9h9X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36007/eruedu.2020.1.095-110" target="_blank" >10.36007/eruedu.2020.1.095-110</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive lessons with ICT in chemistry education
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this study was to develop and adapt interactive chemistry lessons for lower secondary schools based on the characteristics of interactive ICT-supported education. The verification was carried out from December 2018 to January 2019 with specialized school-board information technologies in Karaganda (Kazakhstan). There was a total of 55 respondents (20 female adolescents and 35 male adolescents), which entailed a total of 24 hours of experimental action per student. The results showed that more than 75 % of the students enjoyed working in an interactive environment and this positively affected their opinions towards the subject.
Název v anglickém jazyce
Interactive lessons with ICT in chemistry education
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study was to develop and adapt interactive chemistry lessons for lower secondary schools based on the characteristics of interactive ICT-supported education. The verification was carried out from December 2018 to January 2019 with specialized school-board information technologies in Karaganda (Kazakhstan). There was a total of 55 respondents (20 female adolescents and 35 male adolescents), which entailed a total of 24 hours of experimental action per student. The results showed that more than 75 % of the students enjoyed working in an interactive environment and this positively affected their opinions towards the subject.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Eruditio-Educatio
ISSN
1336-8893
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
95-110
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—