Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive lessons with ICT in chemistry education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10410690" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10410690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7PJR9V9h9X" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7PJR9V9h9X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36007/eruedu.2020.1.095-110" target="_blank" >10.36007/eruedu.2020.1.095-110</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive lessons with ICT in chemistry education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to develop and adapt interactive chemistry lessons for lower secondary schools based on the characteristics of interactive ICT-supported education. The verification was carried out from December 2018 to January 2019 with specialized school-board information technologies in Karaganda (Kazakhstan). There was a total of 55 respondents (20 female adolescents and 35 male adolescents), which entailed a total of 24 hours of experimental action per student. The results showed that more than 75 % of the students enjoyed working in an interactive environment and this positively affected their opinions towards the subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive lessons with ICT in chemistry education

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to develop and adapt interactive chemistry lessons for lower secondary schools based on the characteristics of interactive ICT-supported education. The verification was carried out from December 2018 to January 2019 with specialized school-board information technologies in Karaganda (Kazakhstan). There was a total of 55 respondents (20 female adolescents and 35 male adolescents), which entailed a total of 24 hours of experimental action per student. The results showed that more than 75 % of the students enjoyed working in an interactive environment and this positively affected their opinions towards the subject.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eruditio-Educatio

  • ISSN

    1336-8893

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    95-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus