Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Inquiry activity - electrolysis of aqueous salt solutions - on High-School Students' Motivation and Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411110" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Inquiry activity - electrolysis of aqueous salt solutions - on High-School Students' Motivation and Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to introduce Inquiry-Based Science Education (IBSE) and evaluate its influence on pupils. A specific task focusing on the electrolysis of aqueous salt solutions is presented in this paper. This activity was realized at 9th grade of elementary school and at 3rd grade of eight-year grammar school in Chemistry as a laboratory session. There were 46 pupils included in this pilot study. The standardized questionnaire based on Intrinsic Motivation Inventory (IMI) tool was used to gain feedback. The results show that pupils evaluated this task as an average or slightly positive activity. Grammar-school pupils perceived the activity more positively regarding the importance of the task andrealising their own abilities necessary for completing this task than the pupils at elementary school.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Inquiry activity - electrolysis of aqueous salt solutions - on High-School Students' Motivation and Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce Inquiry-Based Science Education (IBSE) and evaluate its influence on pupils. A specific task focusing on the electrolysis of aqueous salt solutions is presented in this paper. This activity was realized at 9th grade of elementary school and at 3rd grade of eight-year grammar school in Chemistry as a laboratory session. There were 46 pupils included in this pilot study. The standardized questionnaire based on Intrinsic Motivation Inventory (IMI) tool was used to gain feedback. The results show that pupils evaluated this task as an average or slightly positive activity. Grammar-school pupils perceived the activity more positively regarding the importance of the task andrealising their own abilities necessary for completing this task than the pupils at elementary school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVII. Conference proceedings

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    180-188

  • Název nakladatele

    Charles University – Faculty of Education, Department of Chemistry and Chemistry Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500021