Pohled žáků a učitelů na test vybraných žákovských dovedností v chemii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066081" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066081 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohled žáků a učitelů na test vybraných žákovských dovedností v chemii
Popis výsledku v původním jazyce
Žákům 9. tříd základních škol a 3. ročníků čtyřletých gymnázií a žákům odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi (hledání informací v textu, vyhledání dat v tabulce a v grafu, analýza dat z více typů záznamu (text, tabulka, graf), přenos dat z textu do tabulky, přenos dat z textu do grafu, kladení otázek). U starších žáků byl test rozšířen o úlohy vyžadující některé speciální chemické dovednosti (chemické výpočty, chemickénázvosloví, převod slovního popisu chemické reakce na zápis chemickou rovnicí, elementární představy o chemické rovnováze). K testu byl přiložen dotazník, zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování podobných dovedností ve výuce. Učitelé odpovídali na velmi podobný dotazník. Tento článek zpracovává část výsledků uvedeného dotazníkového šetření.
Název v anglickém jazyce
Pupils` and Teachers` Point of View on Test of Chosen School Skills at Chemistry
Popis výsledku anglicky
Students of 9th grades of elementary school and 3rd grades of four years grammar schools and pupils of corresponding grades of eight years grammar schools were exposed to test examining skills necessary for work with information (finding information in the text, finding data in table or a graph, analysis of data from several record types (text, table, graph), data transmission from text into the table or graph, asking questions). For older pupils, the test was extended by tasks that required some special chemical skills (chemical calculations, chemical nomenclature, transfer of verbal description of chemical reaction to chemical equation, fundamental concepts of chemical equilibrium). The test was accompanied by a questionnaire exploring opinions of pupils on the test questions and frequency of practicing of similar skills at school. Teachers answered a similar questionnaire. This article handles the part of the results of the questionnaire survey.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AKTUÁLNE SMEROVANIE VÝSKUMOV V DIZERTAČNÝCH PRÁCACH Z DIDAKTIKY CHÉMIE
ISBN
9788022333009
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
15-25
Název nakladatele
Vydala Univerzita Komenského v Bratislave vo Vydavateľstve UK
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
22. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—