Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohled žáků a učitelů na test vybraných žákovských dovedností v chemii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066081" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohled žáků a učitelů na test vybraných žákovských dovedností v chemii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Žákům 9. tříd základních škol a 3. ročníků čtyřletých gymnázií a žákům odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi (hledání informací v textu, vyhledání dat v tabulce a v grafu, analýza dat z více typů záznamu (text, tabulka, graf), přenos dat z textu do tabulky, přenos dat z textu do grafu, kladení otázek). U starších žáků byl test rozšířen o úlohy vyžadující některé speciální chemické dovednosti (chemické výpočty, chemickénázvosloví, převod slovního popisu chemické reakce na zápis chemickou rovnicí, elementární představy o chemické rovnováze). K testu byl přiložen dotazník, zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování podobných dovedností ve výuce. Učitelé odpovídali na velmi podobný dotazník. Tento článek zpracovává část výsledků uvedeného dotazníkového šetření.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils` and Teachers` Point of View on Test of Chosen School Skills at Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    Students of 9th grades of elementary school and 3rd grades of four years grammar schools and pupils of corresponding grades of eight years grammar schools were exposed to test examining skills necessary for work with information (finding information in the text, finding data in table or a graph, analysis of data from several record types (text, table, graph), data transmission from text into the table or graph, asking questions). For older pupils, the test was extended by tasks that required some special chemical skills (chemical calculations, chemical nomenclature, transfer of verbal description of chemical reaction to chemical equation, fundamental concepts of chemical equilibrium). The test was accompanied by a questionnaire exploring opinions of pupils on the test questions and frequency of practicing of similar skills at school. Teachers answered a similar questionnaire. This article handles the part of the results of the questionnaire survey.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AKTUÁLNE SMEROVANIE VÝSKUMOV V DIZERTAČNÝCH PRÁCACH Z DIDAKTIKY CHÉMIE

  • ISBN

    9788022333009

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    15-25

  • Název nakladatele

    Vydala Univerzita Komenského v Bratislave vo Vydavateľstve UK

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    22. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku