Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chemistry Education at Elementary Schools in the Czech Republic: Target Skills and Popularity of the Subject

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10129453" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10129453 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/12:00057876

  • Výsledek na webu

    <a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/ISBN_978_83_7271_764_1_Chemistry_education_in_the_light_of_the_research" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/ISBN_978_83_7271_764_1_Chemistry_education_in_the_light_of_the_research</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chemistry Education at Elementary Schools in the Czech Republic: Target Skills and Popularity of the Subject

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As it has been shown, chemistry in the Czech Republic has for a long time been one of the less popular subjects at primary schools. The goal of our research was first to check this situation during the ongoing educational reform in connection with its implementation into schools, second to find out how much correspond wishes of pupils (regarding their target chemical skills) with chemistry subject matter. A questionnaire about popularity of chemistry was answered in the end of January 2010 by 866 primary school pupils (8th grades of study). The results were compared to an analogical research undertaken earlier by Budiš (1996). Then (May - June 2011), 984 upper primary schools pupils (and pupils of corresponding grades of eight-years high schools) answered a questionnaire looking into pupils' wishes about their target chemical skills. We found out that the school subject chemistry is now more popular than in the year 1996. It might be (as follows from the comparison of chemistry subject

  • Název v anglickém jazyce

    Chemistry Education at Elementary Schools in the Czech Republic: Target Skills and Popularity of the Subject

  • Popis výsledku anglicky

    As it has been shown, chemistry in the Czech Republic has for a long time been one of the less popular subjects at primary schools. The goal of our research was first to check this situation during the ongoing educational reform in connection with its implementation into schools, second to find out how much correspond wishes of pupils (regarding their target chemical skills) with chemistry subject matter. A questionnaire about popularity of chemistry was answered in the end of January 2010 by 866 primary school pupils (8th grades of study). The results were compared to an analogical research undertaken earlier by Budiš (1996). Then (May - June 2011), 984 upper primary schools pupils (and pupils of corresponding grades of eight-years high schools) answered a questionnaire looking into pupils' wishes about their target chemical skills. We found out that the school subject chemistry is now more popular than in the year 1996. It might be (as follows from the comparison of chemistry subject

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Chemistry Education in the Light of the Research

  • ISBN

    978-83-7271-764-1

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    11-14

  • Počet stran knihy

    146

  • Název nakladatele

    Peadagogical University of Kraków, Department of Chemistry and Chemistry Education

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly