AUTOEVALUACE POTŘEBNÝCH ÚVODNÍCH DOVEDNOSTÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL A OSMILETÝCH GYMNÁZIÍ, ZAMĚŘENÁ NA PŘEDMĚT CHEMIE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00057880" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00057880 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
AUTOEVALUACE POTŘEBNÝCH ÚVODNÍCH DOVEDNOSTÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL A OSMILETÝCH GYMNÁZIÍ, ZAMĚŘENÁ NA PŘEDMĚT CHEMIE
Popis výsledku v původním jazyce
Autoevaluace potřebných úvodních dovedností žáků, zaměřená na předmět Chemie, byla zkoumána pomocí dotazníkového šetření mezi žáky dvou skupin. První skupinu tvořilo 328 žáků 7. ročníků základních škol a 1. ročníků osmiletých gymnázií, kteří vyplňovali dotazník na konci školního roku 2010/2011 (tzn. v období před zahájením výuky chemie). Druhou skupinu pak představovalo 350 žáků studujících o ročník výše (tedy žáci 8. ročníků základních škol a 2. ročníků osmiletých gymnázií po absolvování roční výuky předmětu Chemie). Školy byly vybrány tak, aby v obou skupinách respondentů byla zastoupena městská základní škola, venkovská škola, škola v městysi apod. a také osmileté gymnázium. Článek zpracovává výsledky dotazníkového šetření, porovnává navzájem nejenodpovědi žáků obou skupin, ale také odpovědi žáků základních škol a osmiletých gymnázií. Závěrečnou částí dotazníku byla otázka, co by se žáci z chemie rádi naučili. Článek rozebírá také tyto odpovědi respondentů.
Název v anglickém jazyce
Self-evaluation of Primary and Eight-year Secondary School Pupils Focused on Necessary Introductory Skills at the Subject Chemistry
Popis výsledku anglicky
Self-evaluation of primary and eight-year secondary school pupils focused on necessary introductory skills at the subject chemistry was investigated by means of a questionnaire survey among students of two groups. The first group consisted of 328 pupilsof 7th grade of primary schools and 1st grade of eight-year secondary schools, who completed the questionnaire at the end of the school year 2010/2011 (i.e. in the period prior to learning chemistry). The second group was represented by 350 pupils by oneyear older (i.e. 8th grade pupils of primary schools and 2nd grade pupils of eight-year secondary schools after one year of learning chemistry). The schools were chosen so that both groups of respondents were represented by urban and country primary school and eight-year secondary school. This article is processing the results of the survey, compares with each other not only the answers of both groups of pupils, but also the responses of primary school pupils and eight-year secondary sc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
METODOLOGICKÉ OTÁZKY VÝZKUMU V DIDAKTICE CHEMIE. RESEARCH METHODOLOGY OF CHEMISTRY EDUCATION. Sborník přednášek z Mezinárodního semináře doktorského studia
ISBN
9788021059085
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
11-19
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—