Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lower-secondary school chemistry textbooks' didactic equipment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10425650" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10425650 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/20:10425650

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=f.VYIsMXFR" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=f.VYIsMXFR</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/cdem-2020-0004" target="_blank" >10.2478/cdem-2020-0004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lower-secondary school chemistry textbooks' didactic equipment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Textbooks&apos; fundamental influence on teaching is caused not only by their subject matter, but also by their didactic elaboration. Textbooks&apos; individual functions are fulfilled through incorporated structural elements. Their pool is referred to as the didactic equipment of the textbook and represents qualities of the textbook through the options it gives to its users. The presented overview of lower-secondary chemistry textbooks&apos; didactic equipment included 7 series of currently available textbooks. Results of the analysis serve not only as a possible guide for chemistry teachers&apos; textbook selection, but they also provide insight into the current state to authors of textbooks and other didactic materials. Chemistry textbooks for lower-secondary schools achieve relatively high didactic equipment (75-92 %). The best equipped are the series of textbooks published after the current state curriculum introduction (by publishing houses Fraus and Nova Skola). Surprisingly, however, the most recently published textbooks by the Taktik publishing house showed the lowest didactic equipment.

  • Název v anglickém jazyce

    Lower-secondary school chemistry textbooks' didactic equipment

  • Popis výsledku anglicky

    Textbooks&apos; fundamental influence on teaching is caused not only by their subject matter, but also by their didactic elaboration. Textbooks&apos; individual functions are fulfilled through incorporated structural elements. Their pool is referred to as the didactic equipment of the textbook and represents qualities of the textbook through the options it gives to its users. The presented overview of lower-secondary chemistry textbooks&apos; didactic equipment included 7 series of currently available textbooks. Results of the analysis serve not only as a possible guide for chemistry teachers&apos; textbook selection, but they also provide insight into the current state to authors of textbooks and other didactic materials. Chemistry textbooks for lower-secondary schools achieve relatively high didactic equipment (75-92 %). The best equipped are the series of textbooks published after the current state curriculum introduction (by publishing houses Fraus and Nova Skola). Surprisingly, however, the most recently published textbooks by the Taktik publishing house showed the lowest didactic equipment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemistry, Didactics, Ecology, Metrology [online]

  • ISSN

    2084-4506

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    69-77

  • Kód UT WoS článku

    000625570500004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102441100