Analýza didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903561" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903561 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0003_analyza-didakticke-vybavenosti-ucebnic-prirodopisu-pro-2-stupen-zakladnich-skol.php" target="_blank" >http://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0003_analyza-didakticke-vybavenosti-ucebnic-prirodopisu-pro-2-stupen-zakladnich-skol.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.004" target="_blank" >10.5507/epd.2021.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá analýzou didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol. Do hodnocení bylo zařazeno celkem 35 titulů od sedmi různých nakladatelství. K šetření byla využita metoda měření didaktické vybavenosti učebnic. Tato metoda je založena na vyhodnocování rozsahu využití jednotlivých strukturních částí, které plní v učebnici specifickou funkci a podporují tak roli textu jako učebního média. Z hlediska sledovaného aspektu vyšly z průzkumu nejlépe učebnice od nakladatelství Nová škola, s. r. o. a Fraus.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the didactic equipment of biology textbooks for lower secondary school
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the analysis of the didactic equipment of biology textbooks for the lower-secondary school. In total, 35 titles by seven publishing houses were included in the assessment. The method of measuring the didactic equipment of textbooks was used for the survey. This method is based on evaluating the extent of using individual structural parts that fulfil a specific function in the textbook. Therefore, it supports the role of text as a teaching medium. According to the research results, textbooks published by Nová škola, s. r. o. and Fraus appear to be the best.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
36-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—