Inventarizace a analýza didaktické vybavenosti učebnic pěstitelských prací na druhém stupni základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907057" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907057 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/653/908" target="_blank" >https://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/653/908</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.653" target="_blank" >10.14712/18023061.653</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inventarizace a analýza didaktické vybavenosti učebnic pěstitelských prací na druhém stupni základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje didaktickou vybavenost aktuálně využívaných učebnic pěstitelství na základních školách. Do výzkumubylo na základě orientačního šetření zařazeno celkem 12 učebnic. Výsledky poukazují na skutečnost, že na řadě škol jsou kvýuce pěstitelských prací využívány učebnice staré několik desítek let či tituly původně vydané pro jiný stupeň základní školy. Nejlépe jsou vybaveny učebnice od nakladatelství Fortuna (Kociánová, 1997; Dytrtová, 2003) a publikace SPN (Milec a kol., 1981). Nejnižší didaktická vybavenost byla determinována u publikace SPN (Strumhaus, 1962), která byla rovněž nejstarším porovnávaným titulem. Celkově nejmenší průměrné zastoupení analyzovaných prvků má aparát využití obrazových komponentů.
Název v anglickém jazyce
Inventory and analysis of the didactic equipment of cultivation textbooks at the lower secondary schools
Popis výsledku anglicky
The article describes the didactic equipment of the currently used textbooks of cultivation work at lower secondary schools. A total of 12 textbooks were included in the research survey based on an investigative questionnaire probe. The results point to the fact that in many schools, textbooks that are several decades old or titles originally published for another level of school are used to teach cultivation work. Textbooks with the best contents are those published by Fortuna publishing house (Kociánová, 1997; Dytrtová, 2003) and a SPN [State Pedagogical Publishing House] publication (Milec et al.,1981). The lowest didactic content has been determined for a SPN publication (Strumhaus, 1962), the oldest title compared. Overall, the lowest average representation of individual elements is attributable to the apparatus of use of pictorial components.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—