Informační zdroje ve výuce chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10428167" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10428167 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační zdroje ve výuce chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek je zaměřen na využití informačních zdrojů ve výuce chemie. Rámcové kurikulární dokumenty považují schopnost pracovat s informačními zdroji za nezbytnou součást základního a středního vzdělávání v chemii a dalších předmětech. Technologický pokrok během 21. století a široké rozšíření internetového připojení počítačů a mobilních zařízeních umožňují snadnější přístup k informacím, a to vede k vyššímu využití elektronických informačních zdrojů. Hlavním cílem tohoto výzkumu je stanovení preferencí žáků a učitelů při používání tištěných a elektronických informačních zdrojů a zjištění, které informační zdroje jsou učiteli doporučeny a které žáci využívají. Tento příspěvek definuje hlavní informační zdroje, obsahuje analýzu RVP, statistiku využívání internetu žáky a několik příkladů českého a zahraničního výzkumu využití informačních zdrojů v oblasti vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Information resources in chemistry teaching
Popis výsledku anglicky
This contribution is focused on usage of information resources in Chemistry education. Curriculum frameworks consider ability to work with information resource as essential part of primary and secondary education in Chemistry and other subjects. Technological advancement during 21st century and wide spread of internet connection in computers and mobile devices are causes of easier access to information and this simplification leads to higher usage of electronic information resources. Main objectives of this research are establishing preferences of pupils and teachers in using printed and electronic information resources and find out which information sources are recommended by teachers and which are used by pupils. This contribution defines main information sources, contains analysis of RVP, statistics of pupils' usage of internet and some examples of Czech and foreign research into topic of information resources.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16th International seminar for PhD students of chemistry didacticsand related doctoral study programs. PROCEEDINGS.
ISBN
978-80-7435-827-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
86-92
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—