Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Issue of Internet and Traditional Information Sources in Mathematics Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33149361" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33149361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Issue of Internet and Traditional Information Sources in Mathematics Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the topic of internet and traditional information sources usage in mathematics education of elementary school pupils from the gender, residence and age points of view. The method as well as the process and the results of the researchconnected with the issue are described here. The aim of the research was to answer the questions: Do boys use the Internet to interactive study mathematics more than girls? Do the pupils living in the city use the Internet to interactive study mathematics more than the pupils living in the country? Do the older pupils use the Internet to interactive study mathematics more than the younger pupils? Similar questions were formulated for internet, textbooks, journals and other information sources use in mathematics education. Using the statistical Chi-Square test of significance, the hypothesis was accepted that the frequency of pupils using the Internet to interactive mathematical education is statistically significantly lower in the coun

  • Název v anglickém jazyce

    On the Issue of Internet and Traditional Information Sources in Mathematics Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the topic of internet and traditional information sources usage in mathematics education of elementary school pupils from the gender, residence and age points of view. The method as well as the process and the results of the researchconnected with the issue are described here. The aim of the research was to answer the questions: Do boys use the Internet to interactive study mathematics more than girls? Do the pupils living in the city use the Internet to interactive study mathematics more than the pupils living in the country? Do the older pupils use the Internet to interactive study mathematics more than the younger pupils? Similar questions were formulated for internet, textbooks, journals and other information sources use in mathematics education. Using the statistical Chi-Square test of significance, the hypothesis was accepted that the frequency of pupils using the Internet to interactive mathematical education is statistically significantly lower in the coun

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of International Colloquium on the Management of Educational Process

  • ISBN

    978-80-7231-957-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    45-54

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku