Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Some Aspects of Internet Use in Mathematical Education of Elementary School Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33143955" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33143955 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/13:33143955

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Some Aspects of Internet Use in Mathematical Education of Elementary School Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of internet use in mathematical education of elementary school pupils from the gender, age and life conditions points of view. The method as well as the process and the results of the research connected with the problem aredescribed here. The aim of the research was to answer the questions: Do boys use the Internet to interactive study mathematics more than girls? Do the pupils living in the city use the Internet to interactive study mathematics more than the pupils living in the country? Do the older pupils use the Internet to interactive study mathematics more than the younger pupils? Similar questions were formulated for internet use as a source of information. Using the statistical Chi-Square test of significance, the hypothesis was accepted that the number of pupils using the Internet to interactive mathematical education is statistically significantly lower in the country than in the city. In the other cases, no statistically significant difference

  • Název v anglickém jazyce

    On Some Aspects of Internet Use in Mathematical Education of Elementary School Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of internet use in mathematical education of elementary school pupils from the gender, age and life conditions points of view. The method as well as the process and the results of the research connected with the problem aredescribed here. The aim of the research was to answer the questions: Do boys use the Internet to interactive study mathematics more than girls? Do the pupils living in the city use the Internet to interactive study mathematics more than the pupils living in the country? Do the older pupils use the Internet to interactive study mathematics more than the younger pupils? Similar questions were formulated for internet use as a source of information. Using the statistical Chi-Square test of significance, the hypothesis was accepted that the number of pupils using the Internet to interactive mathematical education is statistically significantly lower in the country than in the city. In the other cases, no statistically significant difference

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of International Conference on Education, Psychology and Society

  • ISBN

    978-986-89536-4-2

  • ISSN

    2308-1678

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    31-36

  • Název nakladatele

    Higher Education Forum

  • Místo vydání

    Bangkok

  • Místo konání akce

    Bangkok

  • Datum konání akce

    26. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku