Integrovaná výuka na gymnáziích v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10431399" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10431399 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrovaná výuka na gymnáziích v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Integrovaná výuka je chápána jako výuka, ve které jsou propojovány vzdělávací obsahy předmětů, přičemž integrovaný vzdělávací obsah sleduje cíle všech integrovaných předmětů. Realizuje mezipředmětové vztahy, propojuje teoretické činnosti s praktickými, a to v následujících hlavních formách: 1. integrované předměty nebo kurzy; 2. moduly nebo témata zařazované jako součást více předmětů; 3. projekty spojující poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi; 4. integrované dny, kdy celá škola realizuje jedno společné téma. Realizují učitelé středních škol ve svých hodinách integrovanou výuku? Jakou formou ji realizují? Jaké zdroje využívají pro přípravu integrované výuky? Jaké jsou důvody pro nerealizaci integrované výuky? Na tyto otázky jsme hledaly odpověď pomocí online dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 993 učitelů středních škol z celé České republiky. Vzhledem k zaměření disertační práce na realizaci integrované výuky na gymnáziích bylo provedeno srovnání odpovědí učitelů gymnázií s celorepublikovým průměrem, které je v příspěvku prezentováno. Jako jeden z hlavních důvodů nerealizace integrované výuky na SŠ v ČR uvádějí učitelé nedostatek vhodných materiálů. V příspěvku je komentována modelová struktura vytvářeného modulu, se kterým mohou učitelé při integrované výuce pracovat.
Název v anglickém jazyce
Integrated teaching in grammar schools in the Czech republic
Popis výsledku anglicky
This paper presents the findings of our research about integrated teaching. We used two questionnaire surveys to find (among other things) answers to questions - Do secondary school teachers implement integrated teaching in their lessons? In what form do they implement it? What are the reasons for not implementing integrated teaching? In this paper the answers of grammar school teachers with the answers of teachers of other secondary schools are compared. One of the main reasons for non-implementation of integrated teaching at secondary schools in the Czech Republic is according to our respondents the lack of suitable materials. Therefore, a model structure of created module that can teachers work with in their lessons is described in this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16. Mezinárodní seminář doktorandů didaktiky chemie a příbuzných doktorských studijních programů: Sborník příspěvků
ISBN
978-80-7435-827-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
42-47
Název nakladatele
nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
online
Datum konání akce
20. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—