Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Názory a povědomí učitelů Moravskoslezského kraje o integrované výuce a její realizaci na středních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F20%3AA21026IF" target="_blank" >RIV/61988987:17310/20:A21026IF - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/20:10430937

  • Výsledek na webu

    <a href="http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/106" target="_blank" >http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/106</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Názory a povědomí učitelů Moravskoslezského kraje o integrované výuce a její realizaci na středních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek předkládá výsledky dotazníkového šetření o povědomí učitelů o integrované výuce na středních školách (dále „SŠ“), které bylo uskutečněno v Moravskoslezském kraji (dále „MSK“) na přelomu roku 2018/2019. Cílem tohoto dotazníkového šetření bylo získat představu o realizaci integrované výuky na SŠ v Moravskoslezském kraji. Článek přináší odpovědi na stanovisko učitelů k realizaci integrované výuky a srovnává předpoklady pro její realizaci stanovené v Rámcových vzdělávacích programech (dále „RVP“) s odpověďmi učitelů. Zjišťuje, z jakých zdrojů učitelé čerpají při přípravě integrované výuky, jakými formami či metodami učitelé realizují ve svých hodinách integrovanou výuku a jaké jsou důvody pro nerealizaci tohoto způsobu výuky. Článek vyhodnocuje odpovědi celkem 146 respondentů z Moravskoslezského kraje. Zahrnuje odpovědi učitelů různých předmětů z různých typů středních škol. Nejvíce respondentů zařazuje integrovanou výuku do svých hodin formou projektů spojujících poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi. Jako nejčastější důvody nerealizace integrované výuky ve výuce respondenti uvedli časovou náročnost, nedostatek vhodných didaktických materiálů a také to, že učitelé nevědí, jakým způsobem konkrétně realizovat integrovanou výuku ve svých hodinách.

  • Název v anglickém jazyce

    Opinions and Awareness of Moravian-Silesian Region Teachers Regarding Integrated Teaching and Its Implementation at Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the results of a survey (in the form of a questionnaire) conducted at the turn of 2018/2019 in the Moravian-Silesian Region to discover teachers’ awareness of integrated teaching at secondary schools. The aim of the survey was to ascertain the level of the implementation of integrated teaching at secondary schools in the Moravian-Silesian Re-gion. The article provides answers to the opinions of Czech teachers on the implementation of integrated teaching and com-pares the prerequisites for its implementation set out in the Framework Educational Programmes with the teachers’ answers. It identifies from what sources teachers draw in the preparation of integrated teaching, by what forms or methods teachers implement integrated teaching in their lessons and what the reasons are for not implementing this method of teaching. The article evaluates the answers of 146 respondents from the Moravian-Silesian Region. It includes answers from teachers of various subjects from different types of secondary schools. Most respondents include integrated teaching in their lessons in the form of projects combining knowledge from multiple subjects with practical experience and productive activities. The most frequent reasons for not implementing integrated teaching in lessons were duration, lack of suitable didactic materials and the fact that teachers do not know how specifically to implement integrated teaching in their lessons.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie - Chemie - Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

    2533-7556

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    13-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus