Vlastnosti úloh z obecné chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10438719" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10438719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.x7.sbTmjH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.x7.sbTmjH</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18047106.2068" target="_blank" >10.14712/18047106.2068</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vlastnosti úloh z obecné chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představujevýsledkypoložkovéanalýzyoborovýchtestůzchemiezadávanýchpro účely přijímacího řízení na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v letech2016 až 2019. Cílem položkové analýzy, která byla zaměřena na úlohy z obecné che-mie, bylo odhalit úlohy, které byly pro uchazeče o studium nejvíce obtížné a úlohynecitlivé tedytakovéúlohy, kterénedostatečně rozlišovaly úspěšné uchazeče od ucha-zečů neúspěšných. Obtížné úlohy byly identifikovány na základě vypočtení indexuobtížnosti. Necitlivé úlohy byly stanoveny na základě výpočtu koeficientů ULI(1/2)a RIR. Výsledky položkové analýzy odhalily, že pro uchazeče obtížným tématem jestavová rovnice ideálního plynu. Dále byla odhalena čtyři témata, která obsahovalaalespoň jednu obtížnou úlohu (výpočet pH, elektronová konfigurace, iontový součinvody a elektrolýza). Necitlivé úlohy byly detekovány u třech témat (tepelný rozkladlátky, rychlostní rovnice a chemické rovnováhy). Necitlivost úlohy často souviselas vysokým počtem kroků nutných k jejímu úspěšnému vyřešení.
Název v anglickém jazyce
The Qualities of Tasks in General Chemistry Based on the Analysis of Entrance Procedure at the Faculty of Science, Charles University
Popis výsledku anglicky
This article introduces results of item analysis of chemistry tests used as a part ofthe admission procedure at the Faculty of Science, Charles University, between 2016and 2019. The aim of the analysis focusing on general chemistry was to determinewhich tasks were the most troublesome for applicants and those with a low discrimi-nation index. The troublesome tasks were found based on the calculation of difficultindexes whereas the item discrimination index was represented by ULI(1/2) and RIRcoefficients. The results of the item analysis showed that ideal gas law is the hardestand only troublesome topic. Moreover, there were four topics including at least onetroublesome item (pH calculation, electron configuration, ion product calculation,and chemical equilibrium).Additionally,theanalysis revealed threetopics containingan item with a low discrimination index (thermal decomposition, rate law, chemicalequilibrium)and,in manycases, itsvaluedecreased with anumberofstepsnecessaryfor reaching the solution in the task.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
32-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—