Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vlastnosti úloh z obecné chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10438719" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10438719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.x7.sbTmjH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.x7.sbTmjH</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18047106.2068" target="_blank" >10.14712/18047106.2068</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vlastnosti úloh z obecné chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představujevýsledkypoložkovéanalýzyoborovýchtestůzchemiezadávanýchpro účely přijímacího řízení na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v letech2016 až 2019. Cílem položkové analýzy, která byla zaměřena na úlohy z obecné che-mie, bylo odhalit úlohy, které byly pro uchazeče o studium nejvíce obtížné a úlohynecitlivé tedytakovéúlohy, kterénedostatečně rozlišovaly úspěšné uchazeče od ucha-zečů neúspěšných. Obtížné úlohy byly identifikovány na základě vypočtení indexuobtížnosti. Necitlivé úlohy byly stanoveny na základě výpočtu koeficientů ULI(1/2)a RIR. Výsledky položkové analýzy odhalily, že pro uchazeče obtížným tématem jestavová rovnice ideálního plynu. Dále byla odhalena čtyři témata, která obsahovalaalespoň jednu obtížnou úlohu (výpočet pH, elektronová konfigurace, iontový součinvody a elektrolýza). Necitlivé úlohy byly detekovány u třech témat (tepelný rozkladlátky, rychlostní rovnice a chemické rovnováhy). Necitlivost úlohy často souviselas vysokým počtem kroků nutných k jejímu úspěšnému vyřešení.

  • Název v anglickém jazyce

    The Qualities of Tasks in General Chemistry Based on the Analysis of Entrance Procedure at the Faculty of Science, Charles University

  • Popis výsledku anglicky

    This article introduces results of item analysis of chemistry tests used as a part ofthe admission procedure at the Faculty of Science, Charles University, between 2016and 2019. The aim of the analysis focusing on general chemistry was to determinewhich tasks were the most troublesome for applicants and those with a low discrimi-nation index. The troublesome tasks were found based on the calculation of difficultindexes whereas the item discrimination index was represented by ULI(1/2) and RIRcoefficients. The results of the item analysis showed that ideal gas law is the hardestand only troublesome topic. Moreover, there were four topics including at least onetroublesome item (pH calculation, electron configuration, ion product calculation,and chemical equilibrium).Additionally,theanalysis revealed threetopics containingan item with a low discrimination index (thermal decomposition, rate law, chemicalequilibrium)and,in manycases, itsvaluedecreased with anumberofstepsnecessaryfor reaching the solution in the task.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    32-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus