VĚDOMOSTNÍ ASPEKT STANDARDŮ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F18%3A10389911" target="_blank" >RIV/00216208:11510/18:10389911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/studia_kinantropologica/documents/magazine/SK_vol_19_2018_3.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/studia_kinantropologica/documents/magazine/SK_vol_19_2018_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VĚDOMOSTNÍ ASPEKT STANDARDŮ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem předvýzkumné studie bylo ověřit ve školním prostředí vědomosti z navržených standardů pro tělesnou výchovu na konci etapy základního vzdělávání. Výzkumný soubor tvořilo 669 žáků 9. ročníku základní školy. Základní výzkumnou metodou byl vědomostní test obsahující 22 úloh a administrovaný elektronickou online formou. Didaktický test vycházel z indikátorů a ilustrativních úloh standardů vytvořených pracovní skupinou pod vedením Národního ústavu pro vzdělávání a za účasti zástupců Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Průměrná úspěšnost celého souboru žáků činila 58 %. U jednotlivých testových úloh byla provedena položková analýza, která vycházela z klasické teorie testu (CTT). Pro jednotlivé položky byly vypočteny hodnoty obtížnosti Q, indexu obtížnosti P a diskriminační schopnost úlohy d. Z tohoto pohledu vykázaly dvě úlohy nevyhovující hodnotu citlivosti. Úspěšnost úloh pokrývala pásmo přiměřených hodnot (25 % - 77 %). Odhad reliability metodou vnitřní konzistence podle Cronbachova alfa vyšel 0,8, což lze považovat za dostatečnou reliabilitu.
Název v anglickém jazyce
KNOWLEDGE ASPECT OF STANDARD PHYSICAL EDUCATION
Popis výsledku anglicky
The purpose of this pre-research study was to verify, within a school environment, the knowledge of the proposed standards for physical education at the end of the primary education stage. The research group comprised 669 pupils from the 9th year of primary school. The basic research method was a general-knowledge test containing 22 tasks administered by way of an electronic on-line form. The didactic test was based on indicators and illustrative tasks of standards created by a working group under the leadership of the National Institute for Education and with the participation of representatives of the Ministry of Education, Youth and Sports. The average success rate of the entire group of students was 58%. An item analysis based on the classical theory test (CTT) was carried out for individual test tasks. A difficulty value Q, difficulty index P and discrimination ability of the task d were calculated for individual items. In this regard, two tasks with an unsuitable sensitivity value were reported. The task success rate covered the range of reasonable values (25% - 77%). The reliability estimate using the internal consistency method pursuant to Cronbach's alpha came to 0.8, which can be considered acceptable reliability.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Kinanthropologica
ISSN
1213-2101
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
203-211
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—