Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Readiness of Future Primary-School Teachers to Solve Non-Standard Mathematical Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73616836" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73616836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end051" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end051</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end051" target="_blank" >10.36315/2022v1end051</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Readiness of Future Primary-School Teachers to Solve Non-Standard Mathematical Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper will present partial results of a pilot research entitled “Readiness of future primary-school teachers to solve non-standard mathematical problems”. For the purposes of the research, a didactic test was designed – a set of 10 non-standard mathematical problems. The problems were chosen in difficulty corresponding to the curriculum of the 5th grade of primary school. The difficulty and sensitivity of the individual problems and the reliability of the test as a whole were statistically verified. A questionnaire survey method was chosen for the research. 74 students of the field of Teaching at the 1st Level of Primary School from the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc participated in the pilot research. The researchers plan to carry out the research in a national and wider international context. In the pilot research, we were particularly interested in the success of the respondents in solving individual problems and the test as a whole, and the subjectively perceived difficulty of the individual problems in the context of the achieved success rate.

  • Název v anglickém jazyce

    Readiness of Future Primary-School Teachers to Solve Non-Standard Mathematical Problems

  • Popis výsledku anglicky

    The paper will present partial results of a pilot research entitled “Readiness of future primary-school teachers to solve non-standard mathematical problems”. For the purposes of the research, a didactic test was designed – a set of 10 non-standard mathematical problems. The problems were chosen in difficulty corresponding to the curriculum of the 5th grade of primary school. The difficulty and sensitivity of the individual problems and the reliability of the test as a whole were statistically verified. A questionnaire survey method was chosen for the research. 74 students of the field of Teaching at the 1st Level of Primary School from the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc participated in the pilot research. The researchers plan to carry out the research in a national and wider international context. In the pilot research, we were particularly interested in the success of the respondents in solving individual problems and the test as a whole, and the subjectively perceived difficulty of the individual problems in the context of the achieved success rate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and New Developments 2022

  • ISBN

    978-989-53-6143-4

  • ISSN

    2184-044X

  • e-ISSN

    2184-1489

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    232-234

  • Název nakladatele

    World Institute for Advanced Research and Science (WIARS)

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

    Funchal

  • Datum konání akce

    18. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku