Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

International cooperation in mathematical education between the Czech Republic and the Arab Republic of Egypt

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585591" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585591 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://docs.wixstatic.com/ugd/d546b1_556b6bc2999846dcb76e9dc2c01dac01.pdf" target="_blank" >https://docs.wixstatic.com/ugd/d546b1_556b6bc2999846dcb76e9dc2c01dac01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    International cooperation in mathematical education between the Czech Republic and the Arab Republic of Egypt

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper presents partly results of the research on mathematical literacy of pupils of the fifth year of primary schools in the Czech Republic and Egypt. A non-standardised didactic test for pupils of the 5th year of primary schools was created, containing ten mathematical problems with a choice of answers. In choosing tasks, due to the different socio-cultural environments in which pupils grow up in the participating countries, emphasis was placed on the clarity of the context of the tasks. The research results from the two countries are compared. An analysis of the success of individual tasks is done. The test was supplemented by a questionnaire survey to determine the subjective perception of the set of problems solved by pupils. The research survey brought interesting results. Although mathematics is universal in its nature, teaching mathematics, especially in elementary schools, is related to the social and cultural environment of the country.

  • Název v anglickém jazyce

    International cooperation in mathematical education between the Czech Republic and the Arab Republic of Egypt

  • Popis výsledku anglicky

    Paper presents partly results of the research on mathematical literacy of pupils of the fifth year of primary schools in the Czech Republic and Egypt. A non-standardised didactic test for pupils of the 5th year of primary schools was created, containing ten mathematical problems with a choice of answers. In choosing tasks, due to the different socio-cultural environments in which pupils grow up in the participating countries, emphasis was placed on the clarity of the context of the tasks. The research results from the two countries are compared. An analysis of the success of individual tasks is done. The test was supplemented by a questionnaire survey to determine the subjective perception of the set of problems solved by pupils. The research survey brought interesting results. Although mathematics is universal in its nature, teaching mathematics, especially in elementary schools, is related to the social and cultural environment of the country.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Proceedings Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    250-254

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Potro, Portugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku