Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical literacy of primary school pupils in the context of international comparisons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585511" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematical literacy of primary school pupils in the context of international comparisons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with the preliminary results of Mathematical Literacy across Borders (MLB) research into the issue of mathematical literacy of pupils of the fifth grade of primary schools in the Czech Republic and Egypt. A non-standardized didactic test for pupils of the 5th grade of primary schools was created, containing ten mathematical problems with a choice of answers. The test was distributed in the Czech, Arabic and English versions. In choosing tasks, due to the different socio-cultural environments in which pupils grow up in the participating countries, emphasis was placed on the clarity and socio-cultural adequacy of the context of the tasks. The paper is focused on the results of Czech pupils in this research.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical literacy of primary school pupils in the context of international comparisons

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the preliminary results of Mathematical Literacy across Borders (MLB) research into the issue of mathematical literacy of pupils of the fifth grade of primary schools in the Czech Republic and Egypt. A non-standardized didactic test for pupils of the 5th grade of primary schools was created, containing ten mathematical problems with a choice of answers. The test was distributed in the Czech, Arabic and English versions. In choosing tasks, due to the different socio-cultural environments in which pupils grow up in the participating countries, emphasis was placed on the clarity and socio-cultural adequacy of the context of the tasks. The paper is focused on the results of Czech pupils in this research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1311-1317

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku