Mathematical literacy of primary school pupils in the context of international comparisons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585511" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematical literacy of primary school pupils in the context of international comparisons
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with the preliminary results of Mathematical Literacy across Borders (MLB) research into the issue of mathematical literacy of pupils of the fifth grade of primary schools in the Czech Republic and Egypt. A non-standardized didactic test for pupils of the 5th grade of primary schools was created, containing ten mathematical problems with a choice of answers. The test was distributed in the Czech, Arabic and English versions. In choosing tasks, due to the different socio-cultural environments in which pupils grow up in the participating countries, emphasis was placed on the clarity and socio-cultural adequacy of the context of the tasks. The paper is focused on the results of Czech pupils in this research.
Název v anglickém jazyce
Mathematical literacy of primary school pupils in the context of international comparisons
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with the preliminary results of Mathematical Literacy across Borders (MLB) research into the issue of mathematical literacy of pupils of the fifth grade of primary schools in the Czech Republic and Egypt. A non-standardized didactic test for pupils of the 5th grade of primary schools was created, containing ten mathematical problems with a choice of answers. The test was distributed in the Czech, Arabic and English versions. In choosing tasks, due to the different socio-cultural environments in which pupils grow up in the participating countries, emphasis was placed on the clarity and socio-cultural adequacy of the context of the tasks. The paper is focused on the results of Czech pupils in this research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2017 Proceedings
ISBN
978-84-697-6957-7
ISSN
2340-1095
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1311-1317
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Sevilla, Spain
Datum konání akce
16. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—