Solving mathematical problems in an international context.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598849" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178735" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178735</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Solving mathematical problems in an international context.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents partial results of the Mathematical Literacy across Borders (MLB) research, which is focused on mathematical literacy of pupils of the 5th year of primary school in different countries with different sociocultural environments. The essence of the research is that children in different countries solved the same set of assignments. Pupils from three countries and three continents - the Czech Republic (Europe), Egypt (Africa) and Indonesia (Asia) have so far been included in the research. A non-standardised didactic test in combination with a brief questionnaire was chosen as the research tool.
Název v anglickém jazyce
Solving mathematical problems in an international context.
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial results of the Mathematical Literacy across Borders (MLB) research, which is focused on mathematical literacy of pupils of the 5th year of primary school in different countries with different sociocultural environments. The essence of the research is that children in different countries solved the same set of assignments. Pupils from three countries and three continents - the Czech Republic (Europe), Egypt (Africa) and Indonesia (Asia) have so far been included in the research. A non-standardised didactic test in combination with a brief questionnaire was chosen as the research tool.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2019 Proceedings
ISBN
978-84-09-14755-7
ISSN
2340-1095
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1508-1514
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Sevilla
Datum konání akce
11. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—