Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Solving mathematical problems in an international context.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598849" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598849 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178735" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178735</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Solving mathematical problems in an international context.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial results of the Mathematical Literacy across Borders (MLB) research, which is focused on mathematical literacy of pupils of the 5th year of primary school in different countries with different sociocultural environments. The essence of the research is that children in different countries solved the same set of assignments. Pupils from three countries and three continents - the Czech Republic (Europe), Egypt (Africa) and Indonesia (Asia) have so far been included in the research. A non-standardised didactic test in combination with a brief questionnaire was chosen as the research tool.

  • Název v anglickém jazyce

    Solving mathematical problems in an international context.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of the Mathematical Literacy across Borders (MLB) research, which is focused on mathematical literacy of pupils of the 5th year of primary school in different countries with different sociocultural environments. The essence of the research is that children in different countries solved the same set of assignments. Pupils from three countries and three continents - the Czech Republic (Europe), Egypt (Africa) and Indonesia (Asia) have so far been included in the research. A non-standardised didactic test in combination with a brief questionnaire was chosen as the research tool.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1508-1514

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku