Planned construction of HSR in Czechia and occasional long-distance work commuting: impact of passenger income
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10457393" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10457393 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=sMqlhZIuTN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=sMqlhZIuTN</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/revecp-2022-0013" target="_blank" >10.2478/revecp-2022-0013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Planned construction of HSR in Czechia and occasional long-distance work commuting: impact of passenger income
Popis výsledku v původním jazyce
This article analyses occasional work commuting mobility within three major metropolitan areas in Czechia in the context of future HSR routes. The main aim is to explain uneven commuting flows of inter-metropolitan travelers through their level of income, given their potential for the use of HSR from a demand perspective. To achieve the goals, the paper uses quantitative data analysis methods performed on a selection of 228 respondents who realized at least one business trip between Prague and Brno or Prague and Ostrava between January and September 2019. The results reveal that the level of income plays a significant role in the issue of using potential high-speed lines for occasional long-distance commutes.
Název v anglickém jazyce
Planned construction of HSR in Czechia and occasional long-distance work commuting: impact of passenger income
Popis výsledku anglicky
This article analyses occasional work commuting mobility within three major metropolitan areas in Czechia in the context of future HSR routes. The main aim is to explain uneven commuting flows of inter-metropolitan travelers through their level of income, given their potential for the use of HSR from a demand perspective. To achieve the goals, the paper uses quantitative data analysis methods performed on a selection of 228 respondents who realized at least one business trip between Prague and Brno or Prague and Ostrava between January and September 2019. The results reveal that the level of income plays a significant role in the issue of using potential high-speed lines for occasional long-distance commutes.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Národohospodářský obzor
ISSN
1213-2446
e-ISSN
1804-1663
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
279-291
Kód UT WoS článku
000908913900003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85144978577