Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transport Accessibility Changes in Metropolitan Regions: High-speed Rail Connection Frequency Estimation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F24%3A00136007" target="_blank" >RIV/00216224:14560/24:00136007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.uni.lodz.pl/esrap/article/view/21219" target="_blank" >https://czasopisma.uni.lodz.pl/esrap/article/view/21219</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18778/1231-1952.31.1.06" target="_blank" >10.18778/1231-1952.31.1.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transport Accessibility Changes in Metropolitan Regions: High-speed Rail Connection Frequency Estimation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on a very narrowly specific segment of this issue, considering the impacts of HSR in the long term, not as transport arteries connecting the most important metropolitan areas but, on the contrary, as an internal factor of development within a metropolitan region. The paper aims to transfer the present operational European HSR commuting connection frequency experience to a generally applicable frequency estimation formula. Through a quantitative approach, the research analyses the total sample of 1,446 train connections from 10 European metropolitan regions. It answers the secondary research question of what the range of accessibility change between the metropolitan core and the intermediate city is after introducing HSR connection inside metropolitan regions in the time of 1 hour of journey. The estimation model formula calculates the optimal number of HSR connections between the metropolitan core and intermediate city in the HSR developing countries. It is derived and verified from the analysed dataset values. The potential operational change scenarios are presented and described based on the example of 34 metropolitan city pairs.

  • Název v anglickém jazyce

    Transport Accessibility Changes in Metropolitan Regions: High-speed Rail Connection Frequency Estimation

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on a very narrowly specific segment of this issue, considering the impacts of HSR in the long term, not as transport arteries connecting the most important metropolitan areas but, on the contrary, as an internal factor of development within a metropolitan region. The paper aims to transfer the present operational European HSR commuting connection frequency experience to a generally applicable frequency estimation formula. Through a quantitative approach, the research analyses the total sample of 1,446 train connections from 10 European metropolitan regions. It answers the secondary research question of what the range of accessibility change between the metropolitan core and the intermediate city is after introducing HSR connection inside metropolitan regions in the time of 1 hour of journey. The estimation model formula calculates the optimal number of HSR connections between the metropolitan core and intermediate city in the HSR developing countries. It is derived and verified from the analysed dataset values. The potential operational change scenarios are presented and described based on the example of 34 metropolitan city pairs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20700 - Environmental engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Spatial Research and Policy

  • ISSN

    1231-1952

  • e-ISSN

    1896-1525

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    53-78

  • Kód UT WoS článku

    001363350300003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-105000346392