Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systemic Tasks in the Teaching of Inorganic Chemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10471148" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10471148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-XQ2i4aWLK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-XQ2i4aWLK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20220552" target="_blank" >10.54779/chl20220552</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Systémové úlohy vo výučbe anorganickej chémie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článok nadväzuje na predchádzajúci článok s názvom &quot;Systémové úlohy vo vyučovaní anorganickej chémie&quot; uverejnený v Chemických listoch 9/2022, v ktorom bola vysvetlená metóda SATL (Systemic Approach in Teaching and Learning), popísané jednotlivé typy systémových úloh v anorganickej chémii a uvedené príklady. Cieľom tohto príspevku je sprístupniť o príklady systémových úloh určených na vyučovanie organickej chémie, ktoré sú zamerané na rozvoj kognitívnych procesov vyššieho rádu. Tieto systémové úlohy aplikovalo 89 učiteľov vo vyučovaní na 2136 žiakoch 2. ročníka gymnázií v priebehu dvoch školských rokov (2019–2021). Po overení sa potvrdilo, že systémové úlohy zlepšili porozumenie žiakov organickej chémie a prispeli k rozvoju kognitívnych a vedeckých zručností, ako sú kritické myslenie, riešenie problémov, spolupráca, argumentácia a interpretácia výsledkov. Učitelia zapojení do tohto výskumu tiež poskytli svoje názory na kladné a problémové stránky tohto vyučovacieho nástroja z hľadiska motivácie, hlbšieho porozumenia, identifikácie miskoncepcií a časovej náročnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Systemic Tasks in the Teaching of Inorganic Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    The Systemic Approach in Teaching and Learning (SATL) involves an arrangement of concepts/problems into diagrams, which represent how they are linked. The goal of this paper is to present the systemic approach in teaching chemistry and provide examples of systemic tasks in terms of this approach on a selected topic from inorganic chemistry, i.e. s-block elements and their compounds. In accordance with SATL, systemic tasks in chemistry aim to verify and develop students&apos; ability to determine the relationships and links between reactants and reaction conditions, as well as their ability to write down chemical reactions in the form of chemical equations. The paper compares the traditional approach to the creation of tasks, assignments, and the resulting mind maps with the systemic tasks. Thus, the evaluation of teachers&apos; opinions on the pros and cons of the systemic tasks implementation into teaching are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

    1213-7103

  • Svazek periodika

    116

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    552-560

  • Kód UT WoS článku

    000911183300007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138309600