Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The scientific thinking and reasoning framework and its applicability to manufacturing and services firms in natural sciences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10429843" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10429843 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/23:10429843

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9~fJsKUoXu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9~fJsKUoXu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02635143.2021.1928048" target="_blank" >10.1080/02635143.2021.1928048</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The scientific thinking and reasoning framework and its applicability to manufacturing and services firms in natural sciences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The competencies for the 21st century are defined as a broad and interrelated system of knowledge, skills, values and attitudes enabling the full application of man in personal and professional life. Regarding the science education competencies combining science and scientific knowledge, as well as skills such as inquiry, critical thinking, analytical thinking, problem solving and decision making should be developed. These higher-order abilities are reflected in the concept of scientific thinking and reasoning that has no specific definition yet, although many employers expect these abilities at their job applicants.

  • Název v anglickém jazyce

    The scientific thinking and reasoning framework and its applicability to manufacturing and services firms in natural sciences

  • Popis výsledku anglicky

    The competencies for the 21st century are defined as a broad and interrelated system of knowledge, skills, values and attitudes enabling the full application of man in personal and professional life. Regarding the science education competencies combining science and scientific knowledge, as well as skills such as inquiry, critical thinking, analytical thinking, problem solving and decision making should be developed. These higher-order abilities are reflected in the concept of scientific thinking and reasoning that has no specific definition yet, although many employers expect these abilities at their job applicants.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Science and Technology Education

  • ISSN

    0263-5143

  • e-ISSN

    1470-1138

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    653-674

  • Kód UT WoS článku

    000652161400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85106251987