The scientific thinking and reasoning framework and its applicability to manufacturing and services firms in natural sciences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10429843" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10429843 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11320/23:10429843
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9~fJsKUoXu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9~fJsKUoXu</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/02635143.2021.1928048" target="_blank" >10.1080/02635143.2021.1928048</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The scientific thinking and reasoning framework and its applicability to manufacturing and services firms in natural sciences
Popis výsledku v původním jazyce
The competencies for the 21st century are defined as a broad and interrelated system of knowledge, skills, values and attitudes enabling the full application of man in personal and professional life. Regarding the science education competencies combining science and scientific knowledge, as well as skills such as inquiry, critical thinking, analytical thinking, problem solving and decision making should be developed. These higher-order abilities are reflected in the concept of scientific thinking and reasoning that has no specific definition yet, although many employers expect these abilities at their job applicants.
Název v anglickém jazyce
The scientific thinking and reasoning framework and its applicability to manufacturing and services firms in natural sciences
Popis výsledku anglicky
The competencies for the 21st century are defined as a broad and interrelated system of knowledge, skills, values and attitudes enabling the full application of man in personal and professional life. Regarding the science education competencies combining science and scientific knowledge, as well as skills such as inquiry, critical thinking, analytical thinking, problem solving and decision making should be developed. These higher-order abilities are reflected in the concept of scientific thinking and reasoning that has no specific definition yet, although many employers expect these abilities at their job applicants.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Research in Science and Technology Education
ISSN
0263-5143
e-ISSN
1470-1138
Svazek periodika
41
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
653-674
Kód UT WoS článku
000652161400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85106251987