Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak učit biochemii? Mezipředmětově a s podporou dynamické vizualizace!

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10465999" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10465999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MrGIcUx6B1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MrGIcUx6B1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20230384" target="_blank" >10.54779/chl20230384</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak učit biochemii? Mezipředmětově a s podporou dynamické vizualizace!

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje význam dynamické vizualizace a interdisciplinarity ve výuce biochemie. Detailněji bylo představeno pět výukových souborů, které byly určeny pro podporu výuky biochemie na středních školách gymnaziálního typu. Efektivita vybraných animací byla ve školní praxi sledována prostřednictvím pedagogického výzkumu, který byl realizován v letech 2019 až 2020. Výsledky výzkumu ukázaly, že používání animací ve výuce biochemicky zaměřených témat má pozitivní vliv na vnitřní motivaci žáků a též signifikantní pozitivní vliv na osvojené znalosti.

  • Název v anglickém jazyce

    How to Teach Biochemistry? In an Interdisciplinary Way and with the Support of the Dynamic Visualization!

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the importance of dynamic visualization and interdisciplinarity in teaching of biochemistry. Five teaching sets, intended to support the teaching of biochemistry at high schools, are presented in more detail. The effectiveness of selected animations was monitored in school practice through a pedagogical research, which was carried out in 2019 and 2020. The results of the research showed that the use of animations in teaching of biochemical topics has a positive effect on the internal motivation of students and also a significant positive effect on the acquired knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

    1213-7103

  • Svazek periodika

    117

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    384-389

  • Kód UT WoS článku

    001019158800008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85163570886