Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušenosti s chovem exotických zvířat v českém školství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110467" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkušenosti s chovem exotických zvířat v českém školství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních dvou desetiletích probíhá na našich školách proces, který můžeme nazvat návrat k chovatelství. Učitelé pořizují do škol nejrůznější zvířata, protože předpokládají pozitivní účinky jejich přítomnosti na třídní klima i na jednotlivé žáky. A jejich očekávání jsou, jak potvrzuje i prezentovaný kvalitativní výzkum, naplňována (rozvoj komunikace mezi žáky, rozvoj spolupráce rodina?škola, zklidnění hyperaktivních žáků, rozvoj jemné motoriky, aj.). Příspěvek představuje zkušenosti pedagogických pracovníků v této oblasti a nalézá podmínky (především informovanost učitele, výběr vhodného druhu), za kterých je pozitivní účinek interakce žák ? živý tvor nejvyšší. Diskutuje posun od chovu užitkových zvířat k chovu zvířat exotických a pozitivně hodnotítento trend, který rozvíjí jak environmentální senzitivitu (Wilke, 1993), tak další klíčové kompetence.

  • Název v anglickém jazyce

    Pets in Czech education process

  • Popis výsledku anglicky

    Keeping small exotic animals in classes is on the rise in Czech schools. Czech schools have been experiencing a turn one might call the ?re-turn to animals? during the last two decades. Teachers buy various animals for their classrooms because they expect a positive animal-induced effect on individual students and on the class as a whole. This quantitative research shows that their expectations are justified (development of student?s communication, development of cooperation between school and families,lull of hyperactive children, develops fine motor skills, limits stress etc.). The paper presents teaching-staff experience in this area, and discusses the conditions (teacher?s foreknowledge of pets, choice of kind of pets) under which the positive effects of the pupil ? animal interaction are the most profound. The paper is discussing transformation of conditions (renewing the tradition of farm animal breeding is not probable at the present time, but it is possible to keep smaller ani

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference Terapie a asistenční aktivity lidí za pomocí zvířat

  • ISBN

  • ISSN

    1588-2284

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze a Sdružení Sraz

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 4. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku