Zkušenosti s chovem exotických zvířat v českém školství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110467" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110467 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti s chovem exotických zvířat v českém školství
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních dvou desetiletích probíhá na našich školách proces, který můžeme nazvat návrat k chovatelství. Učitelé pořizují do škol nejrůznější zvířata, protože předpokládají pozitivní účinky jejich přítomnosti na třídní klima i na jednotlivé žáky. A jejich očekávání jsou, jak potvrzuje i prezentovaný kvalitativní výzkum, naplňována (rozvoj komunikace mezi žáky, rozvoj spolupráce rodina?škola, zklidnění hyperaktivních žáků, rozvoj jemné motoriky, aj.). Příspěvek představuje zkušenosti pedagogických pracovníků v této oblasti a nalézá podmínky (především informovanost učitele, výběr vhodného druhu), za kterých je pozitivní účinek interakce žák ? živý tvor nejvyšší. Diskutuje posun od chovu užitkových zvířat k chovu zvířat exotických a pozitivně hodnotítento trend, který rozvíjí jak environmentální senzitivitu (Wilke, 1993), tak další klíčové kompetence.
Název v anglickém jazyce
Pets in Czech education process
Popis výsledku anglicky
Keeping small exotic animals in classes is on the rise in Czech schools. Czech schools have been experiencing a turn one might call the ?re-turn to animals? during the last two decades. Teachers buy various animals for their classrooms because they expect a positive animal-induced effect on individual students and on the class as a whole. This quantitative research shows that their expectations are justified (development of student?s communication, development of cooperation between school and families,lull of hyperactive children, develops fine motor skills, limits stress etc.). The paper presents teaching-staff experience in this area, and discusses the conditions (teacher?s foreknowledge of pets, choice of kind of pets) under which the positive effects of the pupil ? animal interaction are the most profound. The paper is discussing transformation of conditions (renewing the tradition of farm animal breeding is not probable at the present time, but it is possible to keep smaller ani
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference Terapie a asistenční aktivity lidí za pomocí zvířat
ISBN
—
ISSN
1588-2284
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze a Sdružení Sraz
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 4. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—