Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative ideas, but elementary mistakes: A reply to Brandner and colleagues to promote best practices in error management theory research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10480076" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10480076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=JDrKmKoYzS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=JDrKmKoYzS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.evolhumbehav.2023.01.009" target="_blank" >10.1016/j.evolhumbehav.2023.01.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative ideas, but elementary mistakes: A reply to Brandner and colleagues to promote best practices in error management theory research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In their commentary on our paper, Brandner et al. commit an elementary statistical mistake that leads to entirely erroneous conclusions. When this statistical error is corrected, the effects described in our original paper appear exactly as reported. In principle, we could end our reply there. However, ending our reply there would be a lost opportunity for promoting best practices in Error Management Theory (EMT) research. The commentators make several other missteps that present the opportunity to draw attention to important principles in EMT research and offer clarifications that we hope assist in the operationalization, design, and interpretation of EMT-inspired studies in the future. We discuss these points and provide several EMT research scenarios to help to illustrate a key principle. We hope this reply highlights some of the key elements of best practices in EMT research and sheds light on pitfalls that researchers must make sure to avoid.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative ideas, but elementary mistakes: A reply to Brandner and colleagues to promote best practices in error management theory research

  • Popis výsledku anglicky

    In their commentary on our paper, Brandner et al. commit an elementary statistical mistake that leads to entirely erroneous conclusions. When this statistical error is corrected, the effects described in our original paper appear exactly as reported. In principle, we could end our reply there. However, ending our reply there would be a lost opportunity for promoting best practices in Error Management Theory (EMT) research. The commentators make several other missteps that present the opportunity to draw attention to important principles in EMT research and offer clarifications that we hope assist in the operationalization, design, and interpretation of EMT-inspired studies in the future. We discuss these points and provide several EMT research scenarios to help to illustrate a key principle. We hope this reply highlights some of the key elements of best practices in EMT research and sheds light on pitfalls that researchers must make sure to avoid.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Evolution and Human Behavior

  • ISSN

    1090-5138

  • e-ISSN

    1879-0607

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    144-146

  • Kód UT WoS článku

    000980758400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85147375219