Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Breaking down the complexity of geographical thinking: a European perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10485964" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10485964 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24510/24:00012537

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uxW-nzH4P-" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uxW-nzH4P-</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00167487.2024.2395178" target="_blank" >10.1080/00167487.2024.2395178</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Breaking down the complexity of geographical thinking: a European perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of geographical thinking is often considered an essential outcome of geography education, yet its application within various school settings often falls short. This article addresses this discrepancy by deconstructing the concept of geographical thinking, aiming to facilitate its comprehension for educators in lower and upper secondary schools. The study applies thematic analysis to data collected from semi-structured interviews with European geography education experts. The findings reveal the interconnected dimensions of geographical thinking - content, procedural and affective - and the importance of factual knowledge as its basis. Moreover, the article offers various strategies and examples for fostering its development in schools based on the perspectives of the interviewed experts.

  • Název v anglickém jazyce

    Breaking down the complexity of geographical thinking: a European perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The development of geographical thinking is often considered an essential outcome of geography education, yet its application within various school settings often falls short. This article addresses this discrepancy by deconstructing the concept of geographical thinking, aiming to facilitate its comprehension for educators in lower and upper secondary schools. The study applies thematic analysis to data collected from semi-structured interviews with European geography education experts. The findings reveal the interconnected dimensions of geographical thinking - content, procedural and affective - and the importance of factual knowledge as its basis. Moreover, the article offers various strategies and examples for fostering its development in schools based on the perspectives of the interviewed experts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geography

  • ISSN

    0016-7487

  • e-ISSN

    2043-6564

  • Svazek periodika

    109

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    153-162

  • Kód UT WoS článku

    001326688200007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85206010734