Breaking down the complexity of geographical thinking: a European perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10485964" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10485964 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/24:00012537
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uxW-nzH4P-" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uxW-nzH4P-</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00167487.2024.2395178" target="_blank" >10.1080/00167487.2024.2395178</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Breaking down the complexity of geographical thinking: a European perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The development of geographical thinking is often considered an essential outcome of geography education, yet its application within various school settings often falls short. This article addresses this discrepancy by deconstructing the concept of geographical thinking, aiming to facilitate its comprehension for educators in lower and upper secondary schools. The study applies thematic analysis to data collected from semi-structured interviews with European geography education experts. The findings reveal the interconnected dimensions of geographical thinking - content, procedural and affective - and the importance of factual knowledge as its basis. Moreover, the article offers various strategies and examples for fostering its development in schools based on the perspectives of the interviewed experts.
Název v anglickém jazyce
Breaking down the complexity of geographical thinking: a European perspective
Popis výsledku anglicky
The development of geographical thinking is often considered an essential outcome of geography education, yet its application within various school settings often falls short. This article addresses this discrepancy by deconstructing the concept of geographical thinking, aiming to facilitate its comprehension for educators in lower and upper secondary schools. The study applies thematic analysis to data collected from semi-structured interviews with European geography education experts. The findings reveal the interconnected dimensions of geographical thinking - content, procedural and affective - and the importance of factual knowledge as its basis. Moreover, the article offers various strategies and examples for fostering its development in schools based on the perspectives of the interviewed experts.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geography
ISSN
0016-7487
e-ISSN
2043-6564
Svazek periodika
109
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
153-162
Kód UT WoS článku
001326688200007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85206010734