Za pět dvanáct: potřeba rekontextualizace v geografickém vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011541" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011541 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://geography.cz/wp-content/uploads/2023/12/icgs022023_diskuse.pdf" target="_blank" >https://geography.cz/wp-content/uploads/2023/12/icgs022023_diskuse.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Za pět dvanáct: potřeba rekontextualizace v geografickém vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený diskusní příspěvek sleduje dva hlavní cíle. Tím prvním je zdůraznění potřeby rekontextualizace geografie ve vzdělávání, a tím druhým je nastínění potenciálu, kterým daný předmět v kontextu současných vzdělávacích trendů disponuje. Zatímco potřeba rekontextualizace geografie ve vzdělávání je diskutována v kontextu převládající deskriptivní výuky geografie na českých školách, shrnutí potenciálu a přínosu geografického vzdělávání je rámováno především do vládou stanovených vzdělávacích dokumentů a současně probíhajících revizí. V poslední části textu je důraz kladen na rozvoj geografického myšlení, které je společným jmenovatelem uvedených přínosů geografického vzdělávání, a zároveň možnou cestou, jak usnadnit kýženou rekontextualizaci geografie ve vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
At the last minute: The necessity of recontextualising geography in education
Popis výsledku anglicky
The main aim of this article is twofold. Firstly, it aims to discuss the need for recontextualising geography in education. The paper reflects on the currently prevailing descriptive and encyclopaedic conceptions of geographical education and emphasises the necessity to recontextualise the discipline of geography into Czech schools. The second aim of the article is to summarize the enormous potential of geography education in nowadays world and to frame it within the expected educational outcomes of binding curricular documents and currently undergoing revisions. In the last part, the concept of geographical thinking is being suggested as a means that both connects geographical education’s contributions and also helps with the process of recontextualising geography in education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informace ČGS
ISSN
1213-1075
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—