Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Za pět dvanáct: Potřeba rekontextualizace geografie ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10472089" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10472089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eNYRfaFW10" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eNYRfaFW10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Za pět dvanáct: Potřeba rekontextualizace geografie ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený diskusní příspěvek sleduje dva hlavní cíle. Tím prvním je zdůraznění potřeby rekontextualizace geografie ve vzdělávání, a tím druhým je nastínění potenciálu, kterým daný předmět v kontextu současných vzdělávacích trendů disponuje. Zatímco potřeba rekontextualizace geografie ve vzdělávání je diskutována v kontextu převládající deskriptivní výuky geografie na českých školách, shrnutí potenciálu a přínosu geografického vzdělávání je rámováno především do vládou stanovených vzdělávacích dokumentů a současně probíhajících revizí. V poslední části textu je důraz kladen na rozvoj geografického myšlení, které je společným jmenovatelem uvedených přínosů geografického vzdělávání, a zároveň možnou cestou, jak usnadnit kýženou rekontextualizaci geografie ve vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    At the last minute: The necessity of recontextualising geography in education

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this article is twofold. Firstly, it aims to discuss the need for recontextualising geography in education. The paper reflects on the currently prevailing descriptive and encyclopaedic conceptions of geographical education and emphasises the necessity to recontextualise the discipline of geography into Czech schools. The second aim of the article is to summarize the enormous potential of geography education in nowadays world and to frame it within the expected educational outcomes of binding curricular documents and currently undergoing revisions. In the last part, the concept of geographical thinking is being suggested as a means that both connects geographical education&apos;s contributions and also helps with the process of recontextualising geography in education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Informace České geografické společnosti

  • ISSN

    1213-1075

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus