Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical Global Illumination With Irradiance Caching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A00207411" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:00207411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical Global Illumination With Irradiance Caching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the class is twofold. The first and main objective is to expose the irradiance caching algorithm along with all the details and tricks upon which the success of its practical implementation is dependent. Various image artifacts that thebasic algorithm can produce will be shown along with a recipe to suppress them. We will also put strong emphasis on practical aspects of irradiance caching integration in production environments and discuss the particularities used in two big productionhouses, namely PDI/DreamWorks and Pixar. The second objective is to acquaint the audience with the recent research results that increase the speed and extend the functionality of basic irradiance caching. Those include: exploiting temporal coherence to suppress temporal flickering; extending the caching mechanism to rendering glossy surfaces; accelerating the algorithm by porting it to the GPU. Advantages and disadvantages of those methods will be discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Practical Global Illumination With Irradiance Caching

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the class is twofold. The first and main objective is to expose the irradiance caching algorithm along with all the details and tricks upon which the success of its practical implementation is dependent. Various image artifacts that thebasic algorithm can produce will be shown along with a recipe to suppress them. We will also put strong emphasis on practical aspects of irradiance caching integration in production environments and discuss the particularities used in two big productionhouses, namely PDI/DreamWorks and Pixar. The second objective is to acquaint the audience with the recent research results that increase the speed and extend the functionality of basic irradiance caching. Those include: exploiting temporal coherence to suppress temporal flickering; extending the caching mechanism to rendering glossy surfaces; accelerating the algorithm by porting it to the GPU. Advantages and disadvantages of those methods will be discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACM SIGGRAPH 2008 classes

  • ISBN

    978-1-60558-466-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York, NY

  • Místo konání akce

    New York, NY

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku