Practical Global Illumination With Irradiance Caching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A00207411" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:00207411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical Global Illumination With Irradiance Caching
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of the class is twofold. The first and main objective is to expose the irradiance caching algorithm along with all the details and tricks upon which the success of its practical implementation is dependent. Various image artifacts that thebasic algorithm can produce will be shown along with a recipe to suppress them. We will also put strong emphasis on practical aspects of irradiance caching integration in production environments and discuss the particularities used in two big productionhouses, namely PDI/DreamWorks and Pixar. The second objective is to acquaint the audience with the recent research results that increase the speed and extend the functionality of basic irradiance caching. Those include: exploiting temporal coherence to suppress temporal flickering; extending the caching mechanism to rendering glossy surfaces; accelerating the algorithm by porting it to the GPU. Advantages and disadvantages of those methods will be discussed.
Název v anglickém jazyce
Practical Global Illumination With Irradiance Caching
Popis výsledku anglicky
The objective of the class is twofold. The first and main objective is to expose the irradiance caching algorithm along with all the details and tricks upon which the success of its practical implementation is dependent. Various image artifacts that thebasic algorithm can produce will be shown along with a recipe to suppress them. We will also put strong emphasis on practical aspects of irradiance caching integration in production environments and discuss the particularities used in two big productionhouses, namely PDI/DreamWorks and Pixar. The second objective is to acquaint the audience with the recent research results that increase the speed and extend the functionality of basic irradiance caching. Those include: exploiting temporal coherence to suppress temporal flickering; extending the caching mechanism to rendering glossy surfaces; accelerating the algorithm by porting it to the GPU. Advantages and disadvantages of those methods will be discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ACM SIGGRAPH 2008 classes
ISBN
978-1-60558-466-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York, NY
Místo konání akce
New York, NY
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—