Mining physiological data for automated educational feedback
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A10069726" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:10069726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mining physiological data for automated educational feedback
Popis výsledku v původním jazyce
The authors present, on the base of their own research activities and recent studies, dealing with neurology, educational psychology, cognitive brain science, etc., the great potential of data, obtained from noninvasive physiological measurement, for immediate and individualized reaction on the learning process of the learning subject. They emphasized electrodermal activities (e.g. galvanic skin response) measurements, eyes tracking, blink rate and blink speed measurements, and heart rate (esp. EEG), for their potential to reflect decreasing attention, increasing visual or cognitive information load, task difficulty, tension, arousal, stress and fatigue of the learning subject. The present paper highlights the advantages and constraints of different physiological monitoring approaches, their advantages as well as constraints, done by (1) the hardware and software limits, (2) by the necessity of individual setup (often continuous), (3) by the problems with real time data processing.
Název v anglickém jazyce
Mining physiological data for automated educational feedback
Popis výsledku anglicky
The authors present, on the base of their own research activities and recent studies, dealing with neurology, educational psychology, cognitive brain science, etc., the great potential of data, obtained from noninvasive physiological measurement, for immediate and individualized reaction on the learning process of the learning subject. They emphasized electrodermal activities (e.g. galvanic skin response) measurements, eyes tracking, blink rate and blink speed measurements, and heart rate (esp. EEG), for their potential to reflect decreasing attention, increasing visual or cognitive information load, task difficulty, tension, arousal, stress and fatigue of the learning subject. The present paper highlights the advantages and constraints of different physiological monitoring approaches, their advantages as well as constraints, done by (1) the hardware and software limits, (2) by the necessity of individual setup (often continuous), (3) by the problems with real time data processing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICL 2009 Proceedings
ISBN
978-3-89958-481-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Carinthia tech Institut
Místo vydání
Villach, Austria
Místo konání akce
Villach, Austria
Datum konání akce
23. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—