Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mining physiological data for automated educational feedback

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A10069726" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:10069726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mining physiological data for automated educational feedback

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors present, on the base of their own research activities and recent studies, dealing with neurology, educational psychology, cognitive brain science, etc., the great potential of data, obtained from noninvasive physiological measurement, for immediate and individualized reaction on the learning process of the learning subject. They emphasized electrodermal activities (e.g. galvanic skin response) measurements, eyes tracking, blink rate and blink speed measurements, and heart rate (esp. EEG), for their potential to reflect decreasing attention, increasing visual or cognitive information load, task difficulty, tension, arousal, stress and fatigue of the learning subject. The present paper highlights the advantages and constraints of different physiological monitoring approaches, their advantages as well as constraints, done by (1) the hardware and software limits, (2) by the necessity of individual setup (often continuous), (3) by the problems with real time data processing.

  • Název v anglickém jazyce

    Mining physiological data for automated educational feedback

  • Popis výsledku anglicky

    The authors present, on the base of their own research activities and recent studies, dealing with neurology, educational psychology, cognitive brain science, etc., the great potential of data, obtained from noninvasive physiological measurement, for immediate and individualized reaction on the learning process of the learning subject. They emphasized electrodermal activities (e.g. galvanic skin response) measurements, eyes tracking, blink rate and blink speed measurements, and heart rate (esp. EEG), for their potential to reflect decreasing attention, increasing visual or cognitive information load, task difficulty, tension, arousal, stress and fatigue of the learning subject. The present paper highlights the advantages and constraints of different physiological monitoring approaches, their advantages as well as constraints, done by (1) the hardware and software limits, (2) by the necessity of individual setup (often continuous), (3) by the problems with real time data processing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICL 2009 Proceedings

  • ISBN

    978-3-89958-481-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Carinthia tech Institut

  • Místo vydání

    Villach, Austria

  • Místo konání akce

    Villach, Austria

  • Datum konání akce

    23. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku