Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Acquiring Physiological Data for Automated Educational Feedback In Virtual Learning Environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10062330" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10062330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Acquiring Physiological Data for Automated Educational Feedback In Virtual Learning Environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors present, on the base of their own experiments and large variety of recent studies, the great potential of data, obtained from physiological measurement, for immediate and individualized reaction on the learning process of the learning subjectin virtual learning environments. They emphasized simple, non invasive methods, easily available, for eyes tracking, blink rate and blink speed measurements electrodermal activities , and heart/respiration rate. They highlight the advantages and constraints of different data acquisition approaches and methods (including technical and physiological), as well as constraints, caused by the hardware and software limits, by the necessity of individual setup (often continuous), by the problems with real timedata processing, including wrong data recognition and elimination, etc. Analyzing data of GSR, EEG and eye tracking studies (with sample size of 6, later 8) employing a wide range of cognitive tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Acquiring Physiological Data for Automated Educational Feedback In Virtual Learning Environments

  • Popis výsledku anglicky

    The authors present, on the base of their own experiments and large variety of recent studies, the great potential of data, obtained from physiological measurement, for immediate and individualized reaction on the learning process of the learning subjectin virtual learning environments. They emphasized simple, non invasive methods, easily available, for eyes tracking, blink rate and blink speed measurements electrodermal activities , and heart/respiration rate. They highlight the advantages and constraints of different data acquisition approaches and methods (including technical and physiological), as well as constraints, caused by the hardware and software limits, by the necessity of individual setup (often continuous), by the problems with real timedata processing, including wrong data recognition and elimination, etc. Analyzing data of GSR, EEG and eye tracking studies (with sample size of 6, later 8) employing a wide range of cognitive tasks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000280429700008

  • EID výsledku v databázi Scopus