Acquiring Psychological Data for Automated Educational Feedback in Virtual Learning Environments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100YM8" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100YM8 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Acquiring Psychological Data for Automated Educational Feedback in Virtual Learning Environments
Popis výsledku v původním jazyce
The authors present, on the base of recent studies, dealing with neurology, psychiatry, psychology, cognitive brain activities, etc., the great potential of data, obtained from physiological measurement, for immediate and individualized reaction on the learning process of the learning subject. They emphasized electrodermal activities (e.g. galvanic skin response) measurements, eyes tracking, blink rate and blink speed measurements, and heart rate (esp. EEG), for their potential to reflect decreasing attention, increasing visual or cognitive information load, task difficulty, tension, arousal, stress and fatigue of the learning subject.
Název v anglickém jazyce
Acquiring Psychological Data for Automated Educational Feedback in Virtual Learning Environments
Popis výsledku anglicky
The authors present, on the base of recent studies, dealing with neurology, psychiatry, psychology, cognitive brain activities, etc., the great potential of data, obtained from physiological measurement, for immediate and individualized reaction on the learning process of the learning subject. They emphasized electrodermal activities (e.g. galvanic skin response) measurements, eyes tracking, blink rate and blink speed measurements, and heart rate (esp. EEG), for their potential to reflect decreasing attention, increasing visual or cognitive information load, task difficulty, tension, arousal, stress and fatigue of the learning subject.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—