Implementing Digital Game-Based Learning in Schools: Augmented Learning Environment of 'Europe 2045'
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10051962" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10051962 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/10:10051962 RIV/00216208:11210/10:10051962
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementing Digital Game-Based Learning in Schools: Augmented Learning Environment of 'Europe 2045'
Popis výsledku v původním jazyce
Here, we present a framework for an Augmented Learning Environment (ALE), which verbalises one way of how these problems can be challenged. The ALE framework has been constructed based on our experience with the educational game, Europe 2045, which we developed and which has been implemented in a number of secondary schools in the Czech Republic during 2008. The key feature of this game is that it combines principles of on-line multi-player computer games with social, role-playing games. The evaluationwhich we present in this paper indicates the successful integration of the game and its acceptance by teachers and students.
Název v anglickém jazyce
Implementing Digital Game-Based Learning in Schools: Augmented Learning Environment of 'Europe 2045'
Popis výsledku anglicky
Here, we present a framework for an Augmented Learning Environment (ALE), which verbalises one way of how these problems can be challenged. The ALE framework has been constructed based on our experience with the educational game, Europe 2045, which we developed and which has been implemented in a number of secondary schools in the Czech Republic during 2008. The key feature of this game is that it combines principles of on-line multi-player computer games with social, role-playing games. The evaluationwhich we present in this paper indicates the successful integration of the game and its acceptance by teachers and students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Multimedia Systems
ISSN
0942-4962
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000274098500003
EID výsledku v databázi Scopus
—