Nové paradigma pro edukativní hry: Rozšířené výukové prostředí hry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A00100502" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:00100502 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards a Novel Paradigm for Educational Games: The Augmented Learning Environment of
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces the concept of augmented learning environment into the field of game-based learning. Augmented learning environment (ALE) combines principles of online multiplayer computer games with social role-playing games in order to facilitatethe development of key skills and transfer of knowledge. Fundamental features of ALE are discussed on an example of educational game Europe 2045 which has been developed and successfully implemented in a number of secondary schools in the Czech Republicin 2008. On a more general level this paper aims to set a theoretical and case-study-based methodological framework for game researchers and designers, involved in similar future projects, which capitalizes on the notion of ALE.
Název v anglickém jazyce
Towards a Novel Paradigm for Educational Games: The Augmented Learning Environment of
Popis výsledku anglicky
This paper introduces the concept of augmented learning environment into the field of game-based learning. Augmented learning environment (ALE) combines principles of online multiplayer computer games with social role-playing games in order to facilitatethe development of key skills and transfer of knowledge. Fundamental features of ALE are discussed on an example of educational game Europe 2045 which has been developed and successfully implemented in a number of secondary schools in the Czech Republicin 2008. On a more general level this paper aims to set a theoretical and case-study-based methodological framework for game researchers and designers, involved in similar future projects, which capitalizes on the notion of ALE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Metody inteligentních systémů a jejich aplikace při dobývání znalostí a zpracování přirozeného jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 12th International MindTrek Conference
ISBN
978-1-60558-197-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Association for Computing Machinery, Inc. (ACM)
Místo vydání
Finsko
Místo konání akce
Finsko
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—