Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifying opportunities to innovate project management education in the digital age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F23%3A43970301" target="_blank" >RIV/49777513:23510/23:43970301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/clanak/446912" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/clanak/446912</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30924/mjcmi.28.si.4" target="_blank" >10.30924/mjcmi.28.si.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identifying opportunities to innovate project management education in the digital age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on innovative learning methods (serious games, simulation games, virtual and augmented reality, the learning-by-doing concept, and Massive Online Open Courses) used in project management education. The use of these learning methods in project management education is crucial, as this subject needs to be practiced in real life. This paper aims to examine the current state of research in this area to determine which learning methods are most commonly used in project management education, what impact they have on the ability to learn, and whether these methods are beginning to transfer to the online environment. To this end, a systematic literature review was conducted in the Web of Science database, which resulted in 53 papers. The results show that game-based learning is the most frequently researched method (43 times). The impact of the analysed methods on the ability to learn was found to have been confirmed 23 times, especially in game-based learning research (18 times). On the other hand, the online environment is not predominant, and these methods are mostly taught on-site (28 times).

  • Název v anglickém jazyce

    Identifying opportunities to innovate project management education in the digital age

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on innovative learning methods (serious games, simulation games, virtual and augmented reality, the learning-by-doing concept, and Massive Online Open Courses) used in project management education. The use of these learning methods in project management education is crucial, as this subject needs to be practiced in real life. This paper aims to examine the current state of research in this area to determine which learning methods are most commonly used in project management education, what impact they have on the ability to learn, and whether these methods are beginning to transfer to the online environment. To this end, a systematic literature review was conducted in the Web of Science database, which resulted in 53 papers. The results show that game-based learning is the most frequently researched method (43 times). The impact of the analysed methods on the ability to learn was found to have been confirmed 23 times, especially in game-based learning research (18 times). On the other hand, the online environment is not predominant, and these methods are mostly taught on-site (28 times).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Management

  • ISSN

    1331-0194

  • e-ISSN

    1846-3363

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20. 12. 2023

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    41-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85180198622