Bezpečnost v železniční dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10090082" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10090082 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezpečnost v železniční dopravě
Popis výsledku v původním jazyce
Na moderní kolejová vozidla můžeme klást mnoho požadavků: měla by nás informovat o tom, kde se nacházíme a jaké máme v nejbližší stanici přestupní možnosti; hnací vozidla by měla být ovladatelná i z řídících vozů, je-li to třeba; mělo by být možné ovládat více hnacích vozidel z jediného řídícího stanoviště; vozidla by měla být schopna nás podrobně informovat o problémech, pokud nějaké nastanou ... Implementace těchto funkcí vyžaduje, aby vozidla byla vybavena počítači propojenými do vozidlové či vlakovésítě. Počítače používané v kolejových vozidlech i sítě, do nichž jsou zapojeny, se výrazně liší od těch, které se nacházejí v domácnosti či kancelářích. Pro tato specifická prostředí je tak k dispozici méně vývojářů. Tomu se snaží čelit pracovní skupinadefinující nové standardy vlakové komunikace tím, že se je snaží vybudovat kolem technologií a protokolů známých z Internetu (ethernet, TCP, UDP, IP, ftp, http, ...). Doufají, že by se tím mohl vývoj softwaru pro kolejová vozidla zlevnit
Název v anglickém jazyce
Security and Safety in Public Transportation
Popis výsledku anglicky
Ther can be many requirements on modern railway vehicles: they should inform us where we are and what are the opportunities to switch at the nearest station; propellent vehicles should be able to be driven from driving vehicles, if necessary; there should be an option to drive multiple propellent vehicles from a single control; vehicles hsould be able to report issues that happened, etc. Implmeentation of these functions requires the vehicles to be equipped by computers connected into vehicular or trainnetwork. The computers used in railway vehicles and networks where they are connected significantly differ from the ones for home or office use. Hence there is less developers for this specific environment. There is a movement to apply comon standards used also in Interenet in railway vehicles. It should speed up and make cheaper the development of the vehicular software. The use of TCP/IP will moreover brng th opportunity to connect remotely to some vehicular or train services. The int
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA201%2F09%2F0983" target="_blank" >GA201/09/0983: Agilní systémy a servisně orientovaný software</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Cyber Terrorism and Crime Conference 2011
ISBN
978-80-01-04846-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
124-141
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
14. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—