Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezpečnost v železniční dopravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10090082" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10090082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezpečnost v železniční dopravě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na moderní kolejová vozidla můžeme klást mnoho požadavků: měla by nás informovat o tom, kde se nacházíme a jaké máme v nejbližší stanici přestupní možnosti; hnací vozidla by měla být ovladatelná i z řídících vozů, je-li to třeba; mělo by být možné ovládat více hnacích vozidel z jediného řídícího stanoviště; vozidla by měla být schopna nás podrobně informovat o problémech, pokud nějaké nastanou ... Implementace těchto funkcí vyžaduje, aby vozidla byla vybavena počítači propojenými do vozidlové či vlakovésítě. Počítače používané v kolejových vozidlech i sítě, do nichž jsou zapojeny, se výrazně liší od těch, které se nacházejí v domácnosti či kancelářích. Pro tato specifická prostředí je tak k dispozici méně vývojářů. Tomu se snaží čelit pracovní skupinadefinující nové standardy vlakové komunikace tím, že se je snaží vybudovat kolem technologií a protokolů známých z Internetu (ethernet, TCP, UDP, IP, ftp, http, ...). Doufají, že by se tím mohl vývoj softwaru pro kolejová vozidla zlevnit

  • Název v anglickém jazyce

    Security and Safety in Public Transportation

  • Popis výsledku anglicky

    Ther can be many requirements on modern railway vehicles: they should inform us where we are and what are the opportunities to switch at the nearest station; propellent vehicles should be able to be driven from driving vehicles, if necessary; there should be an option to drive multiple propellent vehicles from a single control; vehicles hsould be able to report issues that happened, etc. Implmeentation of these functions requires the vehicles to be equipped by computers connected into vehicular or trainnetwork. The computers used in railway vehicles and networks where they are connected significantly differ from the ones for home or office use. Hence there is less developers for this specific environment. There is a movement to apply comon standards used also in Interenet in railway vehicles. It should speed up and make cheaper the development of the vehicular software. The use of TCP/IP will moreover brng th opportunity to connect remotely to some vehicular or train services. The int

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA201%2F09%2F0983" target="_blank" >GA201/09/0983: Agilní systémy a servisně orientovaný software</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Cyber Terrorism and Crime Conference 2011

  • ISBN

    978-80-01-04846-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    124-141

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    14. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku