Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Balancing MCTS by Dynamically Adjusting Komi Value

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10102972" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10102972 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Balancing MCTS by Dynamically Adjusting Komi Value

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Monte Carlo Tree Search in the game of Go tends to produce unstable and unreasonable results when used in situations of extreme advantage or disadvantage, due to poor move selection because of low signal-to-noise ratio; notably, this occurs when playing in high handicap games, burdening the computer with further disadvantage against the strong human opponent. We explore and compare multiple approaches to mitigate this problem by artificially evening out the game based on modi- fication of the finalgame score by variable amount of points ("dynamic komi") before storing the result in the game tree. We also compare performance of MCTS and traditional tree search in the context of extreme situations and measure the effect of dynamic komi on actual playing strength of a state-of-art MCTS Go program. Based on our results, we also conjencture on resilience of the game search tree to changes in the evaluation function throughout the search.

  • Název v anglickém jazyce

    Balancing MCTS by Dynamically Adjusting Komi Value

  • Popis výsledku anglicky

    The Monte Carlo Tree Search in the game of Go tends to produce unstable and unreasonable results when used in situations of extreme advantage or disadvantage, due to poor move selection because of low signal-to-noise ratio; notably, this occurs when playing in high handicap games, burdening the computer with further disadvantage against the strong human opponent. We explore and compare multiple approaches to mitigate this problem by artificially evening out the game based on modi- fication of the finalgame score by variable amount of points ("dynamic komi") before storing the result in the game tree. We also compare performance of MCTS and traditional tree search in the context of extreme situations and measure the effect of dynamic komi on actual playing strength of a state-of-art MCTS Go program. Based on our results, we also conjencture on resilience of the game search tree to changes in the evaluation function throughout the search.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ICGA Journal

  • ISSN

    1389-6911

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    131-139

  • Kód UT WoS článku

    000297955100001

  • EID výsledku v databázi Scopus