Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Graph Theory at Czech Grammar Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10109893" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10109893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Graph Theory at Czech Grammar Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Graph theory is not being taught on Czech grammar schools, just as Computer science. The reasons seem to be rather historical than rational. In this contribution, we discuss the usefulness of elementary Graph theory for grammar school students. Then we formulate possible targets and objectives of this education. Core of this contribution is topological sorting. It is an example of an advanced topic in graph theory, which is still comprehensible for grammar school students. Moreover, it is potentially useful in their life also out of school. We explain the problem, its applications, and three approaches to the solution along with comments regarding introduction of such topic into grammar schools. Last part of this contribution explains the critical pathmethod, another advanced topic strongly bond to the idea of representing tasks as graphs.

  • Název v anglickém jazyce

    Graph Theory at Czech Grammar Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Graph theory is not being taught on Czech grammar schools, just as Computer science. The reasons seem to be rather historical than rational. In this contribution, we discuss the usefulness of elementary Graph theory for grammar school students. Then we formulate possible targets and objectives of this education. Core of this contribution is topological sorting. It is an example of an advanced topic in graph theory, which is still comprehensible for grammar school students. Moreover, it is potentially useful in their life also out of school. We explain the problem, its applications, and three approaches to the solution along with comments regarding introduction of such topic into grammar schools. Last part of this contribution explains the critical pathmethod, another advanced topic strongly bond to the idea of representing tasks as graphs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WDS'11 Proceedings of Contributed Papers: Part I ? Mathematics and Computer Sciences

  • ISBN

    978-80-7378-184-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    78-84

  • Název nakladatele

    Matfyzpress

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    31. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku